جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 12 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

گرانی قراضه همچنان بیلت CIS را بالا می‌کشد

قیمت شمش فولاد صادراتی کشورهای مشترک‌المنافع (CIS) در هفته گذشته به پیروی از افزایش قیمت جهانی قراضه فولاد به روند صعودی ادامه داد.

به گزارش فولادبان و به نقل از متال بولتن؛ قیمت قراضه فولاد HMS1&2 (مخلوط 80:20)، مبدأ اروپای شمالی، در روز پنجشنبه 448.1 دلار در هر تن cfr ترکیه محاسبه شد که نسبت به یک هفته قبل 34.47 دلار به ازای هر تن افزایش داشت.

هزینه‌های بالاتر قراضه، قیمت معاملات را برای شمش داخلی در ترکیه از 590 تا 600 دلار در هر تن در ابتدای هفته گذشته به 615 تا 625 دلار در هر تن در روز پنجشنبه افزایش داد. Fastmarkets شنیده است که در چنین شرایطی، مشتریان ترکیه آماده پذیرش افزایش قیمت شمش وارداتی نیز هستند.

به گفته فعالان مطلع، محموله کوچکی از شمش اصلی روسیه، به قیمت 568 دلار هر تن فوب دریای سیاه به ترکیه فروخته شد. همچنین گزارش شده است که محموله دیگری با قیمت 599 تا 600 دلار به ازای هر تن cfr به منطقه مرمره ترکیه فروخته شده است که با توجه به هزینه حمل‌ونقل 23 تا 24 دلار به ازای هر تن، این قیمت معادل 575 تا 576 دلار به ازای هر تن فوب می‌شود.

یکی از فعالان بازار گفته است که برخی سفارش‌ها با قیمت 580 دلار در هر تن فوب انجام شده است، اما جزئیات معاملات تا زمان انتشار تأیید نمی‌شود.

در آفریقای شمالی، پیشنهادات اخیر شمش مبدأ CIS با قیمت 615 دلار در هر تن cfr شنیده شد، در حالی که هزینه حمل‌ونقل برای مصر 35 دلار در هر تن می‌باشد، در حالی که این هزینه قبلا 20 تا 22 دلار در هر تن بود. همچنین گفته می‌شود هزینه حمل بار به تونس نیز برای هر محموله 10 هزار تنی 26 تا 28 دلار در هر تن است. البته فعالان بازار به Fastmarkets گفته‌اند به دلیل عوارض بالای واردات، هفته گذشته هیچ معامله‌ای در این منطقه به‌ویژه در مصر و الجزایر منعقد نشده است.

با این، حال یک منبع از طرف تجار گفت که با توجه به افزایش اخیر هزینه‌های حمل و نقل، قیمت مواد منشأ CIS فقط در بازارهای اطراف قابل معامله است. فعالان دیگری هم گفتند که پیشنهادات جدید کارخانه‌های CIS برای تهیه مواد از حوضه دریای سیاه در پایان هفته 585 تا 590 دلار در هر تن فوب گزارش شده است، در حالی که در ابتدای هفته 570 تا 580 دلار فوب بود.

بنابراین شاخص روزانه Fastmarkets درباره شمش فولاد صادراتی CIS، به 580 دلار در هر تن فوب دریای سیاه در روز پنجشنبه افزایش یافت، در حالی که یک روز قبل، این نرخ 566 دلار در هر تن بود. در پایان هفته کارخانه‌های خاور دور روسیه نیز پیشنهادات خود را به 600 دلار در هر تن cfr برای مشتریان آسیایی اصلاح کردند، در حالی که اوایل هفته قیمت پیشنهادی آنها 590 تا 600 دلار در هر تن بود.

یک منبع مطلع در یک کارخانه فولادی گفت: مشتریان چینی آماده پرداخت 600 دلار در تن cfr برای بارهای آسیایی هستند. این مبلغ معادل 588 دلار در هر تن cfr برای مواد منشأ CIS است که مشمول پرداخت 2 درصد حقوق گمرکی در چین می‌شود. در جنوب شرقی آسیا، فعالان بازار گفتند که قیمت عملیاتی آنها در محدوده 580 تا 590 دلار در هر تن cfr در روز پنجشنبه بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors