جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

یک معدن سنگ آهن جدید در استان یزد واگذار می‌شود/ رفع نیاز صنایع معدنی به آب با تشکیل شرکت سهامی عام پروژه

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از برنامه اعلام فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای محدوده‌های جدید معدنی و همچنین معدن سنگ آهن A21 در استان یزد خبر داد و گفت: با تشکیل شرکت سهامی عام پروژه «آب» می‌توان نیاز صنایع معدنی به آب در نقاط مختلف کشور را تامین کرد.

به گزارش فولادبان و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ وجیه‌الله جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو در جلسه سیاست‌گذاری برای تامین مالی طرح‌های توسعه (شرکت سهامی عام پروژه) که با حضور نمایندگان شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی برگزار شد، از برنامه اعلام فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای محدوده‌های جدید معدنی و همچنین معدن سنگ آهن A21 در استان یزد خبر داد و گفت: بیشتر محدوده‌هایی که به فراخوان خواهد رفت، دارای ذخایر سنگ آهن، مس و طلا است.

وی افزود: فهرست محدوده‌های جدیدی که در مرحله اخذ پروانه اکتشاف قرار دارد، طی فراخوان جذب سرمایه‌گذار به زودی اعلام خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: محدوده‌های جدید در قالب بسته‌های مختلف و با تایید مقام عالی وزارت و معاونت معدنی وزارتخانه، تا پایان سال برای مزایده اطلاع رسانی می‌شود. عمده این محدوده‌ها نیز فلزی است که شامل پروانه اکتشاف، گواهی کشف و معادن می‌شود.

تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای در قالب شرکت سهامی عام پروژه

جعفری در ادامه صحبت‌های خود خطاب به مدیران شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی حاضر در این جلسه گفت: تمام شرکت‌های می‌توانند پروژه‌های توسعه‌ای را که قابلیت تامین مالی از طریق شرکت سهامی عام پروژه دارند، تا پایان هفته جاری به ایمیدرو معرفی کنند. این پروژه ها در معاونت‌ها و مدیریت‌های ایمیدرو بررسی و زمینه تامین مالی آن‌ها در قالب شرکت سهامی عام پروژه فراهم خواهد شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به سیاست‌های توسعه ای ایمیدرو در بخش زیرساخت عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌ها از طریق شرکت سهامی عام پروژه به‌ویژه در حوزه احداث ریل و تامین آب و برق در دستور کار است.

وی در همین زمینه ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل شرکت سهامی عام پروژه «آب» تصریح کرد: با تشکیل این شرکت می‌توان نیاز صنایع معدنی به آب در نقاط مختلف کشور را تامین کرد؛ چراکه علاوه بر پروژه انتقال آب خلیج فارس، این رویکرد برای سایر سواحل کشور نیز قابلیت اجرا دارد.

ایفای نقش مسئولیتهای اجتماعی

معاون وزیر صمت در بخشی دیگر از صحبت‌های خود ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی توسط شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی را مهم دانست و تاکید کرد: بحث مسئولیت‌های اجتماعی مورد تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و باید به عنوان پیوست فعالیت شرکت‌ها در محل مناطق معدنی و کارخانجات مورد توجه باشد.

جعفری در پایان اظهار داشت: مجموعه سیاست‌های فوق می‌تواند در توسعه و پشتیبانی از تامین مواد اولیه که قطعا در افزایش میزان سرمایه‌گذاری اثرگذار است، بیش از پیش شرایط را برای تحقق اهداف حوزه معدن و صنایع معدنی مهیا کند.

گفتنی است براساس گزارش روابط عمومی سازمان ایمیدرو؛ در این جلسه ویدئوکنفرانسی، امیر خرمی شاد، معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو، محمد آقاجانلو معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، امیر صباغ، مدیر دفتر اقتصادی و توسعخ سرمایه‌گذاری ایمیدرو و همچنین نمایندگان شرکت‌های فولاد مبارکه، ملی مس ایران، توسعه معادن و فلزات، صنعتی و معدنی گل گهر، صنعتی و معدنی چادرملو و فولاد خوزستان حضور داشتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors