جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 10 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برق فولادی‌ها 275 درصد گران‌تر می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای با افزایش بهای برق صنایع فولادی، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی موافقت کردند تا قیمت هر کیلووات ساعت برق در این کارخانه‌ها از 80 به 300 تومان افزایش یابد.

به گزارش فولادبان و به نقل از ایسنا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه 10 اسفند) و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش درآمدی، بند الحاقی ۲ تبصره ١۵ را به تصویب رساندند که براساس آن، وزارت نیرو مکلف است متوسط بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم، مس و دیگر فلزات اساسی، کانی‌های فلزی، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی‌ها را بر مبنای نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه‌های دارای قرارداد تبدیل انرژی (eca) محاسبه و دریافت کند.

بر اساس این مصوبه، منابع حاصل از محل افزایش بهای برق این صنایع به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود. البته مجلس تاکید کرده است که مشترکین با قدرت کمتر از دو مگاوات و همچنین مصارف کمتر از دو مگاوات مربوط به مشترکین با قدرت بیش از دو مگاوات مشمول حکم این بند نیستند.

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس ‏سازمان برنامه و بودجه کشور در جریان بررسی این بند گفت که با این مصوبه قیمت هرکیلووات ساعت برق این کارخانچات از ٨٠ به ٣٠٠ تومان افزایش می‌یابد و این امر باعث می‌شود در سال آینده مجموع هزینه برق این صنایع 8 هزار میلیارد تومان بیشتر شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors