جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شاخص کل به زیر 1.2 میلیون واحد سقوط کرد/ قرمز پررنگ؛ سرنوشت امروز فلزات اساسی

شاخص کل بازار سرمایه امروز هم مانند هفته گذشته، روی ریل نزولی قرار گرفت و تا زیر 1.2 میلیون واحد ریخت. امروز همچنین گروه فلزات اساسی از کم‌اقبال‌ترین گروه‌های بازار سرمایه بود و نمادهای موجود در آن همگی جامه سرخ را به تن کردند.

به گزارش فولادبان؛ در روز آغازین هفته شاخص بازار سرمایه بازهم روی خوش سهامداران خود را ندید و فشار فروش را بیشتر روی دوش خود احساس کرد؛ به طوری که امروز شاخص کل این بازار از همان ابتدای معاملات، با شیبی تقریبا تند به پایین سقوط کرد.

این در حالی است که در هفته‌های گذشته که قیمت‌های جهانی رو به بالا حرکت می‌کردند، بورس ریزشی بود و امروز هم با توجه به قیمت‌های ریزشی فلزات اساسی، نفت و طلا در جهان، شاهد افت شدید شاخص کل بودیم. البته برخی کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده‌اند که بازار این هفته در جو ناآرام بین دولت و مجلس و مشخص نشدن تکلیف مذاکرات، با تلاطم بیشتری دنبال خواهد شد.

امروز شاخص کل بورس از همان ابتدا وارد شوک فروش شد و با بیرون کشیده شدن بخش بیشتری از پول‌های حقیقی از این بازار روی ریل نزولی قرار گرفت و تا انتهای معاملات 11 هزار و 855 واحد کاهش یافت تا در ارتفاع یک میلیون و 193 هزار و 976 واحدی قرار بگیرد و از کف حمایتی یک میلیون و 200 هزار واحد هم پایین‌تر بیاید. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز با نماگر اصلی بازار همراه بود و در نهایت با هزار و 10 واحد سقوط، رقم 433 هزار و 385 واحد را نشان داد.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات روز جاری توانست لقب کم‌اقبال‌ترین را کسب کند. البته با کاهش قیمت طلا، مس، فولاد و دیگر فلزات در جهان، هیچ انتظاری جز این نمی‌رفت که بازار نسبت به سهم‌های این گروه واکنش منفی نشان دهد و به طور کلی، امروز شاخص فلزات اساسی 14 هزار و 597 واحد افت کرد تا به 882 هزار و 975 واحد برسد.

نمادهای «بوعلی»، «فولاد»، «سیتا»، «امین»، «وبملت»، «ثشرق» و «شبندر» فهرست نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه را به خود اختصاص دادند و نمادهای «فملی»، «فولاد»، «فارس»، «شستا»، «کگل»، «تاپیکو» و «شپنا» به ترتیب بیشترین تأثیر را روی شاخص کل داشتند و باعث افت آن شدند.

امروز در سوی زره‌پوشان فولادی بازار سرمایه هم تمامی سهم‌ها زره سرخ خود را انتخاب کردند؛ به نحوی که نمادهای اصلی فولادی در بورس یعنی «فولاد»، «فخوز» و «فخاس» حدود 2 درصد افت قیمت داشتند، دو نماد معدنی «کگل» و «کچاد» هم به همین ترتیب ضرر دادند و دو نماد «ذوب» و «ارفع» هم قرمز پررنگ بودند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors