جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

معادن بورسی می‌شوند

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به تعاملات خوب صورت‌گرفته با سازمان بورس و اوراق بهادار، امکان ورود معادن به بازار سرمایه در قالب شرکت‌های سهامی عام پروژه یا صندوق‌های جسورانه اکتشاف و بهره‌برداری فراهم شده است.

به گزارش فولادبان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت؛ سعید زرندی در جلسه بهره‌گیری معادن از ظرفیت بازار سرمایه که با حضور معاونان وزارت صمت و رئیس سازمان بورس برگزار شد، روند ورود معادن، تشکیل شرکت سهامی عام پروژه معدنی و استفاده از ابزارهای بازار سرمایه جهت جذب سرمایه‌های مردمی در جهت سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی را مورد بررسی قرار داد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت ضمن اعلام خبر فوق عنوان کرد: با توجه به گستردگی جغرافیایی و موضوعی معادن کشور این امکان وجود دارد که معادن به صورت منطقه‌ای و استانی یا با توجه به ذخایر آن‌ها که از نوع فلزی آهنی یا غیرآهنی هستند، دسته‌بندی شوند و با تشکیل هیات موسسان از فعالان معتبر بخش معدن و صنایع معدنی موجبات تاسیس شرکت سهامی عام پروژه و تامین مالی از طریق پذیره‌نویسی مردمی فراهم شود.

وی افزود: با این ابزار، امکان ایجاد شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی و سرمایه‌گذاری‌های کلان در پایین‌دست نیز فراهم می‌شود و این شرکت‌ها می‌توانند با ساختار مالی شفاف و پویا موجبات توسعه بخش معدن را فراهم آورند.

زرندی درباره تاثیر بورسی شدن معادن بر فعال‌سازی معادن راکد نیز توضیح داد: در همین راستا، جلسات اولیه با فعالان بخش معدن در حوزه واگذاری معادن تعطیل برگزار شده است تا با تاسیس هیات موسس و اخذ مجوزهای لازم، پس از واگذاری 82 معدن تعطیل و راکد در اختیار دولت به این شرکت سهامی عام، مردم در توسعه معادن شریک شوند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت ادامه داد: در حوزه صندوق‌های جسورانه اکتشاف نیز ایمیدرو آمادگی کامل خود را برای واگذاری پهنه‌های مرغوب از طریق این صندوق‌ها اعلام کرده و اقدامات خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است که در مسیر اخذ مصوبات قانونی لازم می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: تلاش زیادی برای پیوند بخش صنعت و معدن به بازار سرمایه در عرضه‌های اولیه، انتشار اوراق و … انجام شده است که البته در بخش معادن باید شرایط را بیشتر از این تسهیل کنیم.

زرندی به آمارهای مربوط به انتشار اوراق بهادار برای شرکت‌های معدنی در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: در 10 ماهه نخست امسال، 8 هزار و 200 میلیارد تومان انواع اوراق برای شرکت‌های صنعتی و معدنی منتشر شده که بیش از 3 برابر مجموع اوراق منتشرشده در 12 ماهه سال 98 است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان تصریح کرد: در 10 ماهه ابتدایی سال جاری، 70 شرکت صنعتی، معدنی و تجاری به تایید هیات پذیرش بازار سرمایه رسیده‌اند که این تعداد بیش از عملکرد کل سال 98 بوده است.

در این جلسه که روز گذشته برگزار شد، سرپرست معاونت معدنی وزارت صمت، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و رئیس سازمان بورس و اوراق  بهادار در خصوص بهره‌گیری معادن از ظرفیت بازار سرمایه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors