جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سقوط قیمت سنگ آهن بر اثر آلودگی هوا در تانگشان

قیمت سنگ آهن در معاملات آتی چین در روز سه‌شنبه تا 3.5 درصد کاهش یافت. علت کاهش شدید نرخ این ماده اولیه فولاد بروز بحران در شهر تانگشان بزرگترین شهر تولیدکننده فولاد چین است که باعث شد مقامات محلی هشدار آلودگی سطح دوم را صادر کنند و کارخانه‌ها مجبور به توقف تولید شدند.

به گزارش فولادبان؛ دولت محلی تانگشان در بیانیه‌ای اعلام کرده  است که تولید در کارخانه‌های فولاد و کک‌سازی در تانگشان از 23 فوریه بر اثر آلودگی شدید سنگ آهن محدود خواهد شد، در حالی که تولیدکنندگان نورد گرم و نورد سرد می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

قیمت معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان، برای تحویل در ماه مه، با کاهش 2.9 درصدی به یک هزار و 107 یوآن (171.34 دلار) در هر تن رسید. به این ترتیب قیمت سنگ آهن در طول روز سه‌شنبه 3.5 درصد کاهش یافت که بزرگترین افت روزانه از 2 فوریه محسوب می‌شود.

در روز سه‌شنبه قیمت سایر مواد اولیه فولاد نیز با افت نسبتا شدیدی مواجه شد و زغال‌سنگ کک 4.4 درصد کاهش یافت و به یک هزار و 462 یوآن در هر تن رسید و کک نیز با ریزش 3.4 درصدی به 2 هزار و 574 یوآن در هر تن نزدیک شد.

قیمت میلگرد ساختمانی در بورس فلزات شانگهای نیز با 0.7 درصد کاهش به 4 هزار و 552 یوآن در هر تن و نرخ فولاد ضدزنگ با 0.5 درصد افت به 15 هزار و 330 یوآن به ازای هر تن رسید.

کویل نورد گرم که در ساخت اتومبیل‌ها و لوازم خانگی استفاده می‌شود، تنها سودآور بازار آهن در روز سه‌شنبه بود که روند صعودی داشت و نرخ آن در روز سه‌شنبه در بورس فلزات شانگهای به 4 هزار و 745 یوآن در هر تن رسید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors