جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رشد 6 درصدی تولید فولاد آلمان در ژانویه 2021

فدراسیون فولاد آلمان (WV Stahl) اعلام کرد که تولید فولاد خام این کشور در ماه ژانویه بازهم افزایش یافت و 6 درصد از سطح ژانویه 2020 پیشی گرفت.

به گزارش فولادبان و به نقل از S&P Global Platts؛ فدراسیون فولاد آلمان در گزارش خود افزوده است که تولید فولاد خام این کشور در ژانویه 2021 به 3.3 میلیون تن رسیده که با وجود رشد محسوس نسبت به ماه نخست سال 2020، نسبت به ژانویه سال ۲۰۱۹ همچنان در سطح نسبتا پایینی قرار دارد.

با این حال، بازگشت تقاضا برای خرید محصولات فولادی از تابستان سال گذشته منجر به افزایش گسترده تولید فولادسازان آلمانی پس از کاهش شدید در ایام اعمال محدودیت‌های کرونایی شده است.

در گزارش فدراسیون فولاد آلمان همچنین آمده است که تولید فولاد خام این کشور به شیوه کوره بلند در ماه ژانویه 2021 نسبت به ژانویه 2020 با افزایش 7.1 درصدی به 2.35 میلیون تن رسید، در حالی که میزان تولید فولاد خام از طریق کوره قوس الکتریکی در آلمان با 3.3 درصد افزایش در این مدت رقم 956 هزار تن را ثبت کرد.

تولید آهن خام آلمان نیز در ماه ژانویه امسال با رشد 7.9 درصدی نسبت به ژانویه 2020 به 2.2 میلیون تن افزایش یافت. همچنین در ژانویه 2021 میزان تولید کویل نورد گرم آلمانی‌ها هم از مدت مشابه سال گذشته 10 درصد بیشتر شد و به 3 میلیون تن رسید.

بر اساس ارزیابی روزانهPlatts  قیمت فولاد در هفته‌های گذشته نسبت به سه‌ماهه سوم سال 2020 با افزایش چشمگیری روبه‌رو شده است، به طوری که قیمت کویل نورد گرم هم‌اکنون در بالاترین سطح 13 ساله قرار دارد.

طبق بررسی ماهانه وضعیت بازار فولاد آلمان توسط Platts برای ماه فوریه، فعالان بازار انتظار دارند که در کوتاه‌مدت افزایش تولید بیشتری رخ دهد، اما منابع مطلع گفته‌اند که هرگونه تولید اضافی برای کاهش سفارشات فعلی در کارخانه‌ها استفاده می‌شود، زیرا زمان تولید فولاد در این کشور هنوز هم به طور غیرمعمولی طولانی است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors