جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

عرضه 300 هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی‌شده تا پایان اردیبهشت/ 1.5 میلیون تن کلوخه معدنی سنگ آهن به بورس می‌آید  

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو از عرضه 300 هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی‌شده و 1.5 تا 2 میلیون تن کلوخه معدنی سنگ آهن تا پایان اردیبهشت در بورس کالا از سوی شرکت‌های وابسته به ایمیدرو خبر داد و گفت: سنگ‌آهن‌های عرضه‌شده فقط در اختیار شرکت‌ها و کارخانجاتی که امکان تهیه مواد اولیه از ابتدا تا انتهای زنجیره را دارند، قرار خواهد گرفت.

به گزارش فولادبان؛ حراج باز، ساز و کاری است که بورس کالا چند هفته پیش برای خرید و فروش محصولاتی که خریداران محدودی دارد و نیاز به ارزش‌گذاری و ثبت سفارشات فروش لحظه‌ای را می‌طلبد، ایجاد کرد. این شیوه جدید روز 11 بهمن با عرضه 50 هزار تنی سنگ آهن از سوی یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) کلید خورد، اما بعد از گذشت حدود یک ماه از این عرضه خاص، هنوز خبری از عرضه مجدد سنگ آهن در تالار حراج باز بورس کالا نشده است.

در همین حال اما حدود 20 روز قبل نیز امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و مدیران شرکت‌های فولادی، نمایندگان انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مسئولان وزارت صمت برگزار شده بود، از عرضه حدود یک میلیون تن سنگ آهن از سوی شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو در بورس کالا به منظور تامین نیاز واحدهای فولادی بخصوص ذوب آهن اصفهان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

اما با وجود این که در اطلاعیه هفته گذشته بورس کالا تاکید شده بود که یکشنبه‌ها به عنوان روز خاص عرضه سنگ آهن، گندله، کنسانتره و آهن اسفنجی تعیین و قرار شده است که حجم عرضه این محصولات به شکل محسوسی افزایش یابد، اما این هفته نیز مانند دو هفته گذشته خبری از عرضه سنگ آهن در بورس کالا نبود و به همین دلیل به سراغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو رفته‌ایم تا موضوع را از او جویا شویم.

امیر صباغ در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار فولادبان از عرضه 300 هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی‌شده در تالار حراج باز بورس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است ایمیدرو هر دو هفته یکبار 50 هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی‌شده به بورس کالا بیاورد و برای مشتریان خود که از فعالان زنجیره فولاد هستند، عرضه کند که مجموع حجم این عرضه‌ها تا پایان اردیبهشت به حدود 300 هزار تن سنگ خواهد رسید.

وی همچنین با اعلام این خبر که ایمیدرو قرار است در ماه‌های آتی 1.5 تا 2 میلیون تن کلوخه معدنی سنگ آهن نیز در بورس کالا عرضه کند، ادامه داد: برنامه‌ریزی شده است که شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو هر یکشنبه و براساس بازه‌های زمانی مشخص، حدود 1.5 میلیون تن کلوخه معدنی تا پایان اردیبهشت در بورس کالا عرضه کنند که این رقم تا پایان امسال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده 500 هزار تن خواهد بود. این روند نیز تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد یافت و پس از آن با تجدید نظر در برنامه‌ها، ادامه مسیر را اعلام خواهیم کرد.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در ادامه تاکید کرد: مکانیزم عرضه سنگ آهن چه به صورت دانه‌بندی شده و چه به صورت کلوخه معدنی به شکل حراج باز است و محصولات عرضه‌شده فقط در اختیار شرکت‌ها و کارخانجاتی که امکان تهیه مواد اولیه از ابتدا تا انتهای زنجیره را دارند، قرار خواهد گرفت.

صباغ در پایان درباره شیوه تعیین قیمت پایه سنگ آهن در بورس کالا نیز توضیح داد: قرار شده است که نرخ محصولات ابتدایی زنجیره فولاد براساس شاخص قیمت شمش معامله‌شده هفته قبل در بورس کالا ضربدر ضریب مربوط به نوسانات تعیین نرخ مواد اولیه زنجیره مشخص شود که البته قیمت نهایی با رقابت بین مشتریان مشخص خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors