جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش قیمت تختال صادراتی CIS

تولیدکنندگان اسلب کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) به دلیل روند مثبت در بازارهای محصولات فولادی تخت و مواد اولیه و با بازگشت تقاضا در بعضی از بازارهای اصلی، قیمت‌های پیشنهادی خود را به مشتریان خارجی افزایش داده‌اند.

به گزارش فولادبان و به نقل از متال بولتن؛ ارزیابی هفتگی Fastmarkets از نرخ تختال صادراتی CIS در روز سه‌شنبه 23 فوریه ۶۵۰ تا ۶۶۰ دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه بود، در حالی که این نرخ یک هفته قبل، ۶۲۰ تا ۶۳۰ دلار در هر تن بود.

البته شنیده شده است که در روز دوشنبه ۲۲ فوریه، معامله یک محموله اسلب با منشأ CIS با قیمت ۶۵۰ تا ۶۶۵ دلار در هر تن فوب بسته شده و این محموله به مقصد ارسال شده است. در این میان چندین منبع مطلع نیز از ارائه پیشنهادهای خرید تختال از سوی فعالان بازار ترکیه به تولیدکنندگان روسیه و اوکراین در محدوده قیمت ذکرشده خبر داده‌اند، اما تا زمان انتشار این گزارش، جزئیاتی ارائه نشده است.

به گفته منابع مطلع، مشتریان ترکیه قیمت‌های بالاتر تختال را پس از افزایش نرخ فولاد تخت و رشد هزینه‌های قراضه وارداتی پذیرفته‌اند.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای کویل نورد گرم صادراتی ترکیه فوب بنادر اصلی این کشور در روز جمعه ۱۹ فوریه ۷۵۰ تا ۷۷۰ دلار در هر تن بود که نشان داد این رقم نسبت به ۷۳۰ تا ۷۴۰ دلار در هر تن در ۱۲ فوریه، افزایش محسوسی داشته است.

شاخص روزانه Fastmarkets برای قراضه فولاد HMS1&2 (مخلوط 80:20) منشأ اروپای شمالی، در روز جمعه ۴۱۳٫۶۳ دلار در هر تن سی.اف.آر ترکیه محاسبه شد که ۹٫۳۲ دلار نسبت به هفته قبل رشد را نشان می‌دهد.

در ایتالیا نیز پیشنهادات خرید تختال از اوکراین در محدوده ۶۵۶ تا ۶۶۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه شنیده شد.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای ورق‌های گرم فولادی ۸ تا ۴۰ میلی‌متر در جنوب اروپا هم ۶۴۰ تا ۶۵۰ یورو (۷۷۵٫۵ تا ۷۸۷٫۶ دلار) برای هر تن در ۱۷ فوریه محاسبه شد که البته این رقم ۱۰ تا ۲۰ یورو نسبت به ابتدای ماه فوریه کاهش یافته است.

یک تاجر اروپایی با اشاره به افزایش قیمت تختال صادراتی CIS گفت: این سطح قیمت تختال برای تولیدکنندگان ورق فولادی قابل تحمل نیست، زیرا آنها به قیمت حدود ۶۲۰ دلار در هر تن سی.اف.آر نیاز دارند. پیشنهادات جدید خرید تختال CIS در جنوب شرقی آسیا نیز شنیده نشده است، در حالی که با بازگشت بازار چین پس از جشن سال نو (۱۱ تا ۱۷ فوریه) تأمین‌کنندگان در انتظار وضوح بیشتری در بازار هستند.

به گفته منابع مطلع، قیمت کویل نورد گرم چین هم‌زمان با رشد کالاهای صنعتی در میان نگرانی از تورم در بازار جهانی افزایش یافته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors