جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 05 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش بهای سوخت فولادسازان 3 درصد از سود آن‌ها کم می‌کند/ کاهش 5 درصدی مالیات برای جبران رشد نرخ سوخت مصرفی

رئیس کمیته منابع کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به این که افزایش بهای سوخت صنایع مختلف از جمله واحدهای فولادی در سال آینده تا 3 درصد حاشیه سود آن‌ها را کاهش خواهد داد، تاکید کرد: مجلس برای جبران این مساله، 5 واحد درصد مالیات واحدهای تولیدی را کمتر کرده است.

به گزارش فولادبان؛ شب گذشته، برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بررسی ویژگی‌های لایحه اصلاحی بودجه سال 1400 پرداخت و در این برنامه که با حضور شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیته منابع کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی و محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی برگزار شد، صحبت‌هایی در رابطه با لایحه بودجه سال آینده و همچنین مباحثی مانند رانت‌خواری و تغییر قیمت سوخت کارخانه‌هایی مانند تولیدکنندگان فولادی مطرح شد.

رئیس کمیته منابع کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در این برنامه در رابطه با تغییر بهای قیمت سوخت کارخانه‌ها در بودجه سال 1400 گفت: واحدهای تولیدی میزانی از انرژی را که دریافت می‌کنند، تحت عنوان سوخت است و میزانی هم تحت عنوان خوراک دریافت می‌کنند که در این میان، قیمت سوخت از قیمت خوراک ارزان‌تر است.

وی افزود: مصوبه مجلس حاکی از آن است که در واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمی، فولادی و سایر واحدهای تولید فلزات و کانه‌های فلزی نرخ سوخت برابر 50 درصد نرخ خوراک باشد، اما این نرخ در حال حاضر خیلی پایین‌تر است. همچنین این نرخ برای واحدهای سیمانی 15 درصد و برای سایر کارخانجات، نرخ سوخت برابر 10 درصد خوراک خواهد بود و قیمت خوراک تغییری نمی‌کند.

رئیس کمیته منابع کمیسیون تلفیق بودجه مجلس درباره تاثیر افزایش قیمت سوخت مصرفی صنایع مختلف روی نرخ تمام‌شده تولیدات آن‌ها نیز توضیح داد: این تغییر بسته به نوع محصولات تولیدشده روی نرخ پایانی محصولات تأثیرات متفاوتی دارد، چراکه در حاشیه سود این محصولات تفاوت‌هایی وجود دارد؛ به نحوی که مسئولان سازمان برنامه و بودجه پیش‌بینی کرده‌اند که این تغییرات تا 3 واحد درصد سود واحدهای تولیدی را کاهش می‌دهد، اما بعد از این که این تصمیم در کمیسیون تلفیق رأی آورد، 5 واحد درصد مالیات واحدهای تولیدی کاهش پیدا کرد که این موضوع می‌تواند تا حدی مساله کاهش سود را تعدیل کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors