جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تداوم وضعیت اسفناک بورس در نفس‌های آخر امسال

با افزایش فشار فروش و خروج پول حقیقی، بازار سرمایه به وضعیت رو به سقوط خود ادامه داد و امروز را هم با چهره خونین سر کرد.

به گزارش فولادبان؛ امروز با وجود اینکه در بازار اتفاق خاصی نیفتاده و تنها صحبت از توقف اجرای پروتکل الحاقی است، بازار سرمایه باز هم به روند رو به سقوط خود ادامه داد. در معاملات روز جاری، شاخص کل بازار سرمایه با سقوط کار خود را آغاز کرد و با شیبی ملایم روز خود را پشت سر گذاشت. این در حالی بود که برخی از تک‌سهم‌ها و همچنین سهم های کوچک بازار صف خرید خوبی داشتند، اما آن‌ها هم نتوانستند به داد بازار برسند و روی بازار همچنان آغشته به رنگ قرمز سقوط باقی ماند. نماگر اصلی بورس هم در زمان بسته شدن معاملات، 8 هزار و 113 واحد افت کرد و به یک میلیون و 214 هزار و 500 واحد رسید.

صنایع کوچک با وضعیت تقریبا رو به رشد خود چندان اثر زیادی نتوانستند روی شاخص هم‌وزن بگذارند. این شاخص از همان ابتدا که پایش روی برف‌های شل و آب شده بازار بود، افتان و کمی خیزان به سمت پایین‌ترین نقاط بازار حرکت کرد به طوری که تا پایان معاملات هزار و 75 واحد پایین‌تر از روز گذشته یعنی روی خانه 436 هزار و 96 واحدی قرار گرفت. با وجود اینکه قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی رو به رشد حرکت می‌کنند، فلزات اساسی امروز هم صف‌های فروش را پر کردند و تنها فملی بود که گلیم خود را از آب بیرون کشید. این شاخص در انتهای معاملات، 5 هزار و 919 واحد افت داشت و رقم 880 هزار و 51 واحد را نشان داد.

در معاملات امروز، نمادهای «فملی»، «فولاد»، «سیتا»، «امین»، «شلعاب»، «وصنعت» و «پارسیان» فهرست پرتراکنش‌های امروز را به خود اختصاص دادند، اما به طور کلی، «فولاد»، «شستا»، «فارس»، «کگل»، «تاپیکو» و «ومعادن» بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص داشتند، اما نماد «فملی» با رشد خود، تأثیر مثبت روی بازار گذاشت.

معاملات روز جاری مانند روز قبل، از فلزات اساسی یک لشگر قرمزپوش درست کردند به طوری که همه نمادها در این گروه در صف فروش بودند و فقط «فملی» جان سالم به در برد. با این حال نمادهای فولادی اصلی یعنی «فولاد»، «فخوز» و «فخاس» افت قیمت نزدیک 2 درصد داشتند. نمادهای معدنی «کگل» و «کچاد» هم تأثیر منفی خود را روی بازار حفظ کردند و در فرابورس هم نمادهای «ذوب» و «ارفع» افت قیمت شدیدی را تجربه کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors