جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سقوط 10 هزار واحدی شاخص کل/ روز خونین برای فلزات رقم خورد

با بیشتر شدن عرضه سهم‌ها در بازار سرمایه، شاخص کل بورس امروز هم 10 هزار واحد دیگر ریخت و شاخص فلزات اساسی هم با افت شدید یک روز خونین دیگر برای این نمادهای این گروه رقم زد.

به گزارش فولادبان؛ امروز در حالی که بسیاری از سهم‌های بازار سرمایه در صف فروش کار خود را آغاز کردند، بورس بازهم مانند روز گذشته سقوط کرد، در صورتی که اوضاع بازار آرام است و با توجه به صحبت‌ها و گزارش‌های روز گذشته در رابطه با پیش‌بینی کاهشی از بازار ارز، به گفته کارشناسان، بالا رفتن انتظارات کاهشی از نرخ دلار باعث شده است تا فشار فروش سهام بنیادی افزایش پیدا کند. از طرفی هم روزهای آخر سال است و اکثر سهامداران به فکر نقد کردن پول‌های خود و خروج نقدینگی از بازار هستند.

در معاملات روز جاری، شاخص کل بازار سرمایه با سقوط کار خود را آغاز کرد و با افزایش عرضه سهم، رو به افول گذاشت. این شاخص تا انتهای معاملات با شیب نزولی تقریبا تندی، به سمت پایین حرکت کرد و در انتهای معاملات رکورد 10 هزار و 51 واحد سقوط را به جای گذاشت تا رقم یک میلیون و 222 هزار و 664 واحد را نشان دهد.

شاخص هم‌وزن نیز امروز همراه با شاخص کل بازار در مسیر سقوط حرکت کرد و تا انتهای معاملات یک هزار و 147 واحد ریزش داشت و به 437 هزار و 177 واحد رسید تا مشخص شود امروز حتی بیشتر سهم‌های کوچک نیز روی دور افت قیمت بودند.

امروز شاخص فلزات اساسی نتایج روز گذشته نماد «فملی» را به طور کامل از بین برد. دیروز این نماد همزمان با افزایش قیمت مس در جهان، رشد قیمت خوبی را تجربه کرد و بالا آمدن روز گذشته شاخص فلزات اساسی را می‌توان به پای این نماد صنعتی نوشت، اما در معاملات روز جاری، لشکرکشی سرخ‌پوشان فلزی باعث شد که شاخص این گروه به شدت پایین بیاید و در دقیقه نهایی معاملات، 12 هزار و 641 واحد سقوط کند تا در ارتفاع 885 هزار و 943 واحدی قرار گیرد.

امروز نمادهای «ولپارس»، «فملی»، «سیتا»، «تکشا»، «بالبر»، «امین» و «فولاد» بیشترین تراکنش را در بین سهم‌های بورسی داشتند و نمادهای «فولاد»، «فملی»، «شستا»، «کگل»، «فارس»، «تاپیکو» و «شبندر» بیشترین تأثیر از نوع منفی را روی شاخص کل گذاشتند.

در میان نمادهای فولادی بازار که همگی در صف فروش قرار داشتند، نمادهای «کاوه»، «فخاس»، «فسازان»، «فنورد» و «فولاد» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. در گروه کانه‌های فلزی، دو نماد فولادی «کگل» و «کچاد» هم اثرات منفی خود را روی شاخص کل گذاشتند. علاوه بر این دو نماد «ذوب» و «ارفع» هر دو نزدیک 2 درصد ضرر کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors