جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

خام‌فروشی فولاد وجود ندارد/ لزوم افزایش اکتشافات در حوزه سنگ آهن

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین روز از سفر خود به استان یزد از آزادسازی بیش از ۵۰۰۰ پهنه معدنی حبس‌شده تا پایان سال خبر داد و گفت: باید در حوزه اکتشافات در زمینه سنگ آهن اقدامات گسترده‌تری انجام شود تا زنجیره فولاد را تکمیل کنیم. خوشبختانه در حوزه فولاد خام‌فروشی وجود ندارد و در این زمینه کار روی زنجیره و در چارچوب تکمیل زنجیره انجام می‌شود.

به گزارش فولادبان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صمت که امروز و دیروز برای افتتاح چند طرح صنعتی و معدنی و بازدید از شرکت‌های معدنی استان یزد به این استان سفر کرده بود، امروز در حاشیه بازدید از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران (بافق) در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۵۰۰۰ پهنه معدنی حبس‌شده را تا پایان سال آزاد خواهیم کرد و برای فعال‌سازی به مزایده خواهیم گذاشت.

وی ضمن اعلام این خبر در ادامه اظهار داشت: آزادسازی پهنه‌های معدنی فرصتی مناسب برای شرکت‌های بزرگ معدنی است که با شرکت در مزایده می‌توانند از آن استفاده کنند.

رزم‌حسینی که در بخش دیگری از سفر خود از معدن سنگ آهن چغارت بازدید کرد، این معدن را از معادن بزرگ کشور دانست و ادامه داد: استان یزد مناطق معدنی امیدبخش زیادی دارد که باید در حوزه اکتشافات در زمینه سنگ آهن نیز اقدامات گسترده‌تری انجام دهیم تا زنجیره فولاد را تکمیل نماییم.

وزیر صمت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص خام‌فروشی مواد معدنی، گفت: خوشبختانه در حوزه فولاد خام‌فروشی وجود ندارد و در این حوزه کار روی زنجیره و در چارچوب تکمیل زنجیره انجام می‌شود.

رزم‌حسینی در دومین روز از سفر خود به استان یزد، معدن سرب و روی تاجکوه بافق را نیز مورد افتتاح قرار داد. این معدن ظرفیت تولید سالیانه ۱۴ هزار تن کنسانتره سرب و روی را دارد و در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۵۵۵ متر مربع زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر را فراهم آورده است.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای راه اندازی این مجموعه معدنی یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت به صورت ۹۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ۱.۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی انجام شده است.

وزیر صمت در حاشیه مراسم افتتاح معدن سرب و روی تاجکوه بافق گفت: این معدن ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن کنسانتره روی و ۱۰ هزار تن کنسانتره سرب دارد که با سرمایه گذاری بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی داشته است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه سرب و روی کشور در حال انجام است، تصریح کرد: باید اکتشافات جدیدی در حوزه سرب و روی انجام شود تا ظرفیت تولید در این حوزه هم برای صادرات و هم تولید داخل اضافه شود.

رزم‌حسینی در دومین روز از سفر خود به استان یزد از مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد (مهریز) یزد نیز بازدید به عمل آورد. این مجتمع ظرفیت تولید ۲ میلیون تن در سال کلوخه سرب و روی را دارد و زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر را فراهم آورده است. برای این مجتمع معدنی تاکنون ۳۹ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت به صورت چهار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۱۵۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی انجام شده است.

وزیر صمت در جریان این بازدید با بیان اینکه یکی از معادن بزرگ روی جهان در منطقه مهدی آباد قرار دارد، اضافه کرد: این واحد با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلاری بخش خصوصی شروع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یزد دومین استان کشور از لحاظ معدنی است که ۵۲ عنصر معدنی شناخته‌شده در این استان وجود دارد.

گفتنی است؛ علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروز و امروز مهمان یزدی‌ها بود و براساس اطلاعات سایت وزارت صمت، ۴ طرح صنعتی و معدنی افتتاح‌شده در این سفر دو روزه با میزان سرمایه گذاری یک هزار و ۹۰۸ میلیارد تومان زمینه اشتغال بالغ بر ۹۰۰ نفر را فراهم آورده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors