جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش 18 درصدی واردات فولاد پاکستان

پاکستان طی هفت ماه اول سال مالی جاری 2.1 میلیارد دلار آهن، فولاد و قراضه وارد کرده است که رشد 18 درصدی نسبت به سال قبل نشان می‌دهد که دلیل اصلی این اتفاق بهبود سریع تقاضا پس از برداشتن محدودیت‌های ضدکرونایی است.

به گزارش فولادبان و به نقل از خبرگزاری اینترنشنال نیوز پاکستان؛ بر اساس گزارش اداره آمار این کشور، پاکستان در مدت مشابه سال قبل 1.8 میلیارد دلار آهن، فولاد و قراضه وارد کرده بود.

احمد رئوف، تحلیلگر اقتصادی در این باره گفت: محدودیت‌های جابه‌جایی بین فوریه و ژوئن سال 2020 به دلیل کرونا منجر به کاهش شدید موجودی فولاد و قراضه تولیدکنندگان داخلی شد. پس از آن با رفع محدودیت‌ها، واردات قراضه و فولاد در فصل سوم سال 2020 افزایش یافت، زیرا تولیدکنندگان فولاد به دنبال افزایش موجودی‌های خود بودند. علاوه بر این، ابتکار عمل دولت برای افزایش فعالیت بخش ساخت‌وساز نیز تقاضا برای فولاد در کشور را افزایش داد.

طاهر عباس، کارشناس اقتصادی هم اظهار کرده است که رشد فعالیت‌های ساختمانی پس از رفع محدودیت‌های ضدکرونایی، واردات فولاد را افزایش داده است. او تاکید کرده که مهمترین عامل رشد تقاضای فولاد، تقاضا از جانب پروژه‌های دولتی در این زمینه بوده است.

در ژانویه 2021 واردات آهن، فولاد و قراضه پاکستان با 35 درصد افزایش نسبت به ژانویه سال قبل به 339 میلیون دلار رسید. عبدالعظیم، کارشناس صنعتی پاکستانی در این‌باره اظهار داشت: تقاضای فولاد به دلیل ازسرگیری فعالیت‌های ساختمانی در حال افزایش است. افزایش واردات قراضه فولاد احتمالا به دلیل افزایش هزینه قراضه فولاد است. تولید در حال افزایش و رسیدن به سطح قبل از کرونا است که می‌تواند قیمت را در آینده تحت فشار قرار دهد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors