جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تداوم انتظارات مثبت برای شمش CIS

قیمت شمش فولاد صادراتی کشورهای مشترک‌المنافع (CIS) در قراردادهای فروش جدید به ترکیه، با افزایش مواجه شده است و با توجه به شرایط کنونی حاکم بر بازار، انتظارات مثبت برای قیمت شمش فولاد این منطقه همچنان وجود دارد.

به گزارش فولادبان و به نقل از متال بولتن؛ چندین منبع به Fastmarkets گزارش داده‌اند که محموله قابل توجهی از شمش فولاد از مبدأ اوکراین در اوایل این هفته با قیمت 550 دلار در هر تن فوب دریای سیاه به منطقه اسکندرون ترکیه فروخته شد. این قیمت نسبت به اوایل ماه جاری 20 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است.
علاوه بر این، چندین منبع دیگر، فروش شمش با منشأ CIS به مقصد ترکیه را با قیمت 554 دلار در هر تن فوب در این هفته گزارش کردند، اگرچه تناژ این محموله هنگام انتشار این خبر مشخص نبود. در مجموع هم پیشنهادات فروش شمش فولاد CIS در این هفته در محدوده 555 تا 565 دلار به ازای هر تن فوب بوده است، در حالی که اواخر هفته گذشته نرخ 550 دلار در هر تن فوب شنیده می‌شد.
برخی از پیشنهادات شمش فولاد از منطقه دونباس در شرق اوکراین با قیمت 565 تا 567 دلار به ترکیه گزارش شده است، اما فروشنده پس از انتشار اطلاعات مربوط به معاملات 550 تا 554 دلار فوب، فعلا دست نگه داشته است؛ بنابراین این ارقام در ارزیابی Fastmarkets لحاظ نشده است، زیرا این منطقه، تحت کنترل شورشیان طرفدار روسیه قرار دارد و معاملات آن غیرقانونی تلقی می‌شود.
در نتیجه در روز سه‌شنبه، شاخص Fastmarkets از شمش فولاد صادراتی CIS، فوب دریای سیاه، به 553 دلار افزایش یافت که نسبت به روز دوشنبه 8 دلار در هر تن افزایش را نشان می‌داد.
روند صعودی در بازار قراضه وارداتی ترکیه از افزایش قیمت شمش حمایت می‌کند. شاخص روزانه قراضه فولاد HMS1&2 (مخلوط 80:20) مبدأ اروپای شمالی، سی.اف.آر ترکیه، در روز سه‌شنبه 404.31 دلار در هر تن محاسبه شد که 22.47 دلار به ازای هر تن نسبت به هفته قبل بیشتر بود.
در پایان نیز باید توجه داشت که به طور کلی، فضای روانی بازار شمش صادراتی کشورهای مشترک‌المنافع مثبت ارزیابی می‌شود و همچنان انتظار ادامه رشد قیمت شمش فولاد این منطقه می‌رود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors