جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تاثیر بازگشت چین به بازار واردات قراضه آهن بر بازار آمریکا

انتظار می‌رود تأثیر بازگشت چین به عنوان واردکننده قراضه آهن در سراسر صنعت جهانی قراضه و فولاد موج بزند و منابع آمریکایی در حال بحث در مورد تبعات داخلی آن هستند.

به گزارش فولادبان و به نقل از S&P Global؛ چین در اوایل سال 2021 پس از نزدیک به 20 ماه خودداری از واردات قراضه آهن، با طبقه‌بندی مجدد قراضه فولاد و با ترخیص اولین محموله قراضه از ژاپن، بازگشت مورد انتظار خود را به بازار قراضه فولاد جهان رسمی کرد.

این در حالی است که از آوریل 2018 که به ترتیب 25 هزار تن و 23 هزار و 100 تن قراضه فولاد از بندرهای سیاتل و سانفرانسیسکو راهی چین شد، ایالات متحده محموله قابل توجهی از قراضه خردشده به چین صادر نکرده است.

در هفته‌های اخیر، گزارش‌هایی در مورد ارسال یک محموله قراضه عمده به مقصد چین از سواحل غربی ایالات متحده منتشر شد. اگرچه این خبر توسط بسیاری شنیده شد، اما گمانه‌های بازار در مورد این معامله، تاییدنشده باقی ماند.

در آمریکا هنوز هم خریداران قراضه داخلی نسبت به شرکت‌کننده جدید بازار این کشور یعنی چین احتیاط می‌کنند، هرچند نگرانی‌ها برای صادرکنندگانی که قصد حمل‌ونقل به چین را دارند همچنان وجود دارد.

یکی از تامین‌کنندگان قراضه فولاد در آمریکا گفت: معامله عمده قراضه به چین خلاف واقع بود. فقط چهار صادرکننده عمده قراضه در ساحل غربی آمریکا وجود دارد و هیچ یک از این چهار نفر قمار نمی‌کنند که اولین کسی باشند که این کار را می‌کند.

یک دلال قراضه هم درباره بازگشت چین به بازار قراضه آمریکا بیان کرد: همه ما در مورد آن صحبت می‌کنیم؛ مصرف‌کنندگان نمی‌خواهند در مورد بازیگر دیگری در این ترکیب صحبت کنند. من فکر می‌کنم که مطمئنا ورود خریداران چینی به این بازار روی کالاهای آماده تأثیرگذار خواهد بود. اگر آنها واقعی باشند و شروع به خرید قراضه کنند، فکر می‌کنم جالب باشد. این بخشی از ذهنیت ماست، ما قطعا آن را به عنوان یک مورد تأثیرگذار مشاهده می‌کنیم.

یک معامله‌گر هم در این زمینه عنوان کرد: من فکر می‌کنم یک فضای تجاری بسیار پویا خواهد بود تا زمانی که مساله کیفیت حل شود. من فکر نمی‌کنم صادرکنندگان قراضه آمریکا خیلی راحت با ریسک موجود، وارد بازار چین شوند. هنوز نگرانی‌هایی نیز در مورد حمل‌ونقل به چین وجود دارد. بسته به اینکه به کدام بندر بفروشید، ممکن است در معرض خطر دموراژ قرار داشته باشید، ممکن است چین تجهیزات مورد نیاز برای تخلیه قراضه را نداشته باشند و صادرکنندگان با ازدحام بنادر مواجه شوند. آنها می‌خواهند قبل از انجام این کار، اوضاع بهتر شود و به مشکل دموراژ نخورند.

تأثیر واقعی ورود مجدد چین به بازار قراضه باید مشخص شود، اما احیای مجدد آنها قطعا عرضه جهانی را تشدید می‌کند و متعاقبا می‌تواند تا حدی از قیمت‌گذاری حمایت کند.

یک معامله‌گر قراضه با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه چین نسبت به گذشته که فقط به دنبال تولید زیاد فولاد حتی با کیفیت پایین بود، اکنون بیشتر به سمت تولید فولاد با کیفیت بالاتر متمایل شده است، گفت: چین می‌تواند قراضه بیشتری از ترکیه وارد کند؛ اگر چنین باشد، کمبود قابل توجهی در بازار جهانی قراضه به وجود خواهد آمد. تا زمانی که آنها وارد رژیم قدیمی حجم، حجم، حجم نشوند که البته به نظر نمی‌رسد که آنها این کار را انجام دهند، بازگشت چین به بازار قراضه برای صنعت خوب است.

یک فروشنده قراضه فولاد هم گفت: چینی‌ها می‌توانند در میزان واردات قراضه از ترکیه پیشی بگیرند. آنها می‌توانند در طی یک یا دو سال همه را پشت سر بگذارند. آنها می‌توانند از ترکیه جلو بزنند و این یک الگوی در حال تغییر است.

با این حال او لزوما اعتقاد نداشت که بازگشت چین به بازار، صادرات قراضه آمریکا را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. وی گفت: تنها چیزی که اتفاق می‌افتد این است که قیمت‌ها به طور قابل توجهی بالاتر می‌رود که البته وقوع این اتفاق هم بعید به نظر می‌رسد، چون چین قرار نیست پول زیادی پرداخت کند.

یک خریدار قراضه برای کارخانجات فولادی هم گفت: بازگشت چین نمی‌تواند باعث افزایش شدید حجم کل صادرات قراضه ایالات متحده شود، من کمتر در این مورد نگران هستم، زیرا قراضه زیادی وجود دارد. من فکر می‌کنم ترکیه باید نگران چین باشد. اکنون اگر آنها مجبور به رقابت با چین باشند این مساله برای آنها مهم است. اگر یک میلیون تن صادرات وجود داشته باشد، اکنون این دو باید بر سر آن جنگ کنند.

ایالات متحده در سال 2020 بیش از 5 میلیون تن قراضه خردشده و کمی بیش از 5.5 میلیون تن قراضه HMS 1 & 2 صادر کرده است.    هنوز مشخص نیست که تأثیر چین در بازار جهانی قراضه و بازار قراضه آمریکا چه خواهد بود، اما انتظارات از ابتدای جشن سال جدید چینی در اواخر این ماه تا نیمه دوم سال ادامه خواهد داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors