جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هیچ کس نمی‌تواند فرآیند تبدیل طرح فولاد به قانون را متوقف کند

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ارائه جزئیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد به صحن علنی مجلس خبر داد و با اشاره به نامه فولادسازان به رئیس مجلس برای تعویق بررسی این طرح، تاکید کرد که این درخواست عملی نخواهد شد و هیچ‌کس نمی‌تواند فرآیند قانونی شدن طرح فولادی مجلس را متوقف کند.

به گزارش فولادبان؛ حدود یک ماه از تصویب کلیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد در صحن علنی مجلس می‌گذرد و در این مدت از فعالان زنجیره فولاد گرفته تا نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس نظرات مختلفی را درباره این طرح اظهار داشته‌اند. طرحی که البته به گفته اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، جزئیات آن نیز به طور کامل در این کمیسیون بررسی شده است.

در این میان اما دو روز پیش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به نمایندگی از مدیران بخش زیادی از شرکت‌های فولادی و حتی معدنی بزرگ زنجیره فولاد، نامه‌ای را به رئیس مجلس ارسال کرد و از محمدباقر قالیباف خواست بررسی طرح فولادی مجلس در کمیسیون صنایع و صحن علنی مجلس را به تعویق بیندازد و نسخه اصلاح‌شده این طرح را نیز برای بررسی کارشناسی به انجمن فولاد ارسال کند.

این در حالی است که دقیقا در همان روز ارسال این نامه، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با فولادبان از پایان بررسی جزئیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد خبر داد و امروز هم علی جدی، نایب رئیس این کمیسیون از ارائه این طرح به صحن علنی خبر می‌‌دهد و تاکید دارد که هیچ وقفه‌ای در بررسی این طرح در صحن علنی مجلس ایجاد نخواهد شد.

جدی در توضیحات بیشتر در این زمینه با بیان این که نامه فولادسازان را مشاهده کرده است، به خبرنگار فولادبان گفت: پس از تغییر معاون معدنی وزیر صمت، فولادسازان درصدد برآمدند که بررسی طرح فولاد را به تعویق بیندازند، اما طبق آیین‌نامه داخلی مجلس تغییر این روند غیر ممکن است.

وی تاکید کرد: این طرح مسیر قانونی خود را طی خواهد کرد، زیرا پس از تصویب دو شوری درکمیسیون صنایع و معادن، طرح به صحن علنی مجلس ارجاع شده و در اولویت دستور جلسه مجلس قرار گرفته است و طبق آیین‌نامه مجلس نمی توان این طرح را متوقف کرد.

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: وقتی نمایندگان مجلس طرحی را در کمیسیون صنایع و معادن به تصویب می‌رسانند و بررسی جزئیات آن را روز یکشنبه به طور کامل تمام می‌کنند، به هیچ عنوان با تغییر معاون وزیر یا رئیس سازمان بورس، نظر کمیسیون عوض نمی‌شود و فرآیند تبدیل به قانون شدن این طرح به تعویق نخواهد افتاد.

جدی با تاکید بر تداوم مشکلات موجود در زنجیره فولاد در ماه‌های گذشته تصریح کرد: همین الان هم تصویب نهایی طرح فولاد سه ماه است به عقب افتاده و این در حالی است که چالش‌های صنعت فولاد، آسیب زیادی به بازار این محصول و صنعت ملی کشور رسانده است؛ لذا معتقدیم که طرح فولادی هرچه زودتر باید تعیین تکلیف شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به نامه ارسالی انجمن تولیدکنندگان فولاد  به رئیس مجلس گفت: سه ماه است که فولادی‌ها درباره این طرح حاشیه ایجاد می‌کنند و این نامه هم از همان دست است و خیلی تفاوتی با حاشیه‌های قبلی ندارد. قانون را نمی‌توان با ارسال نامه به نهادها و سازمان‌های مختلف متوقف کرد، اکنون 4 تا 5 ماه است که کلیات این طرح در کمیسیون صنایع و معادن تصویب شده و به‌زودی برای جزئیات آن نیز در صحن علنی مجلس رای‌گیری خواهد شد و کسی نمی‌توان این فرآیند را تغییر دهد.

جدی در پایان در واکنش به برخی اظهارات فولادی‌ها مبنی بر این که برای تنظیم بازار فولاد با وجود شیوه‌نامه دولت نیازی به تصویب طرح مجلس نیست، اظهار داشت: اگر شیوه‌نامه مشکلات بازار فولاد را حل کرده بود و به‌درستی اجرا می‌شود، دیگر نیازی به تغییر شخص تنظیم‌کننده شیوه‌نامه و معاون وزیر نبود، پس مشخص است که اجرای  شیوه‌نامه نتوانسته نیاز بازار فولاد را تامین کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors