جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تأثیر به‌سزای سامانه جامع تجارت در تنظیم بازار و جلوگیری از قاچاق کالا

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سامانه جامع تجارت در جهت تنظیم بازار، مدیریت واردات و صادرات و جلوگیری از قاچاق کالا مؤثر است.

به گزارش فولادبان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت (شاتا)؛ علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه پایش شبکه یک سیما در رابطه با تأثیر سامانه جامع تجارت بر بازارها گفت: این سامانه در جهت تنظیم بازار، مدیریت واردات و صادرات، جلوگیری از قاچاق کالا بسیار موثر است که روزبه‌روز در حال تکمیل شدن نیز هست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره سامانه جامع تجارت بیان کرد: این سامانه چندین بخش دارد که مهم‌ترین بخش آن بخش گمرکی است که در یک ماهه گذشته تعامل و همکاری خوبی میان گمرک و وزارت صمت برای پیشبرد این سامانه به وجود آمده است.

وزیر صمت ادامه داد: اکنون کد شناسه کالا در این سامانه راه‌اندازی شده و اطلاعات کالا در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود، همچنین بیش از ۵۵۰ هزار انبار در سامانه جامع انبارها زیرمجموعه سامانه جامع تجارت ثبت شده است.

رزم‌حسینی در ادامه اظهار داشت: اکنون تمامی مراحل ثبت سفارش و اخذ مجوز از دستگاه‌های ۲۳ گانه، واردات و صادرات از طریق این سامانه انجام می‌پذیرد.

وی همچنین تاکید کرد: با تمام تلاش در جهت تسهیل واردات و صادرات و تسریع در ترخیص کالا از گمرکات اقدام خواهیم کرد.

رزم‌حسینی همچنین بیان کرد: تعداد قابل توجهی معادن حبس‌شده در کشور وجود دارد که تا پایان دولت آن‌ها را آزادسازی و برای مزایده و فعال‌سازی در اختیار مردم قرار خواهیم داد و این برنامه را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: اگر کشوری بخش خصوصی توانمند داشته باشد پایداری بیشتر خواهد داشت و به همین خاطر باید امور را به بخش خصوصی واگذار کنیم و از این بخش حمایت نماییم.

وی ادامه داد: فرهنگ دینی ما در حوزه اقتصاد نیست بر همین موضوع تاکید دارد که باید این فرهنگ را ترویج دهیم تا مردمی متمکن و متمدن داشته باشیم.

رزم حسینی تاکید کرد: باید فرش قرمز برای تمامی کارآفرینان پهن کنیم تا به جایگاه بهتری در دنیا برسیم.

وزیر صمت با بیان اینکه مقام معظم رهبری از کارآفرینان به عنوان عابدان یاد کرده است، تصریح کرد: باید مسئولان فضا را به ‌گونه‌ای برای این بخش آماده کنند تا سرمایه‌گذار با امنیت خاطر به امر سرمایه‌گذاری بپردازد و باعث ارتقای اشتغال و تولید ملی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیاز سالانه کشور را به خودرو حدود دو میلیون دستگاه اعلام کرد و گفت: البته اگر بخواهیم خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم، این رقم اضافه خواهد شد و همچنین بازار صادراتی خوبی برای صادرات در منطقه و کشورهای همسایه نیز داریم.

وزیر صمت با گلایه از دولتی بودن و انحصار در حوزه خودرو، این دو عامل را در کنار تحریم‌ها از علل مشکلات این حوزه دانست و تصریح کرد: با به وجود آمدن تحریم‌ها، نرخ دلار به یک باره افزایش یافت که روی تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت خودرو تاثیر گذاشت و قیمت تمام‌شده این محصول را بالا برد، همچنین شرکت‌های همکار خودروسازی نیز کشور را ترک کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در تکمیل سخنان خود عنوان کرد: با حمایت از بخش خصوصی، افزایش رقابت و اتصال به شرکت‌های بزرگ خودروساز دنیا می‌توانیم خودروی ایرانی، با کیفیت و در شأن ملت ایران بسازیم و حتی آن را صادر کنیم.

وی در این خصوص با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در روز کارگر یادآوری کرد: مقام معظم رهبری در آن سخنرانی در خصوص نظام اداری، فضای کسب‌وکار و قوانین مزاحم توصیه‌هایی را ایراد فرمودند.

وزیر صمت در پایان تصریح کرد: ما قوانین مزاحم کسب‌وکار را احصا کرده و در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار داده‌ایم و امروز مجلس انقلابی می‌تواند با رفع این قوانین مزاحم پیشگام باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors