جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 19 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نیازی به تدوین قانون برای زنجیره فولاد وجود ندارد/ مجلس به کالاهای اساسی مردم بپردازد

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ضمن تاکید بر شفاف بودن فرآیند عرضه و تقاضای محصولات فولادی در بورس کالا تصریح کرد: ضرورتی برای تهیه مجدد قانون برای زنجیره فولاد کشور وجود ندارد و بهتر است نمایندگان مجلس به مشکلات و کالاهای اساسی مردم بپردازند.

به گزارش فولادبان؛ تولیدکنندگان فولاد ایران امروز در نامه‌ مهمی که به امضای بخش زیادی از مدیران شرکت‌های بزرگ فولادی از جمله 21 شرکت مهم زنجیره فولاد شامل فولاد مبارکه، ذوب آهن، فولاد خوزستان، گل‌گهر، چادرملو و … رسیده، از محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرده است که بررسی طرح فولادی مجلس، موسم به طرح «توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار» در کمیسیون صنایع و معادن و صحن علنی مجلس به تعویق بیفتد.

در این نامه انجمن فولاد علت تعویق بررسی طرح فولادی مجلس را تهیه برنامه‌ها و راهکارهای کارشناسان و مسئولان جدید وزارت صمت در تعامل با مجلس به نحو مطلوب اعلام کرده و درخواست کرده است نسخه اصلاح‌شده طرح مجلس در اختیار تولیدکنندگان فولاد قرار گیرد تا نقطه‌نظرات تولیدکنندگان پیش از نهایی شدن طرح مجلس به کمیسیون صنایع و معادن ارائه شود.

آن‌طور که انجمن فولاد در نامه خود به رئیس مجلس تاکید کرده است، این درخواست با توجه به ضرورت در نظر گرفتن مسائل متعدد اجرایی و فنی برای تنظیم بازار بیش از ۲۰۰ نوع محصول فولادی و در نظر گرفتن ملاحظات بازار فولاد و بازار سرمایه، توسعه صادرات فولاد و ارزآوری، حقوق و منافع سهامداران، تامین مالی پروژه‌های فولادی و توسعه زنجیره فولاد و برنامه‌ریزی جهت تامین مواد اولیه واحدهای فولادی مطرح شده است.

بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌وگو با فولادبان درباره علت صدور نامه فولادسازان به رئیس مجلس توضیح داد: تاکنون سابقه نداشته است که مجلس شورای اسلامی به معاملات تجاری ورود کند. فولاد هم مانند تمام کالاهای تجاری یک بازار ویژه خود را دارد و علاوه بر این، تمام محصولات فولادی هم‌اکنون از طریق بورس عرضه می‌شود و تولیدکنندگان محصولاتشان را به بورس می‌آورند و خرید و فروش معاملات کاملا شفاف و روشن است.

وی با تاکید بر این که ضرورتی برای تهیه مجدد قانون برای زنجیره فولاد کشور وجود ندارد، ادامه داد: در اوضاع فعلی بازار فولاد، مجلس به این حوزه ورود کرده است و تلاش می‌کند برای این بازار قانون تدوین کند. اما همه فولادسازان از این موضوع نگرانند و بالاخره این قوانین تبعات و اثراتی روی بورس و بازار خواهد داشت و درخواست فولادسازان این است که فعلا بررسی طرح مجلس به تعویق بیفتد و انجمن تولیدکنندگان فولاد به نمایندگی از شرکت‌های فولادساز این درخواست را مطرح کرده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره مهلت 15 روزه سرپرست جدید معاونت معدنی وزارت صمت برای اصلاح شیوه‌نامه فولادی اخیر دولت هم گفت: دو سه تا ماده شیوه‌نامه نیاز به ویرایش دارد که با رفع ایرادات و انجام اصلاحات، این دستورالعمل نهایی خواهد شد و دیگر نیازی به طرح مجلس و قانونی شدن آن نخواهد بود.

سبحانی تصمیم مجلسیان جهت تدوین قانون برای زنجیره فولاد را ضروری ندانست و تاکید کرد: ضرورتی جهت تدوین قانون برای زنجیره فولاد کشور وجود ندارد و بهتر است نمایندگان مجلس به مشکلات و کالاهای اساسی مردم بپردازند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors