جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ارسال مجدد نظرات انجمن‌ها درباره اصلاح شیوه‌نامه به وزارت صمت

در جلسه امروز تشکل‌های فولادی با سرپرست جدید معاونت معدنی وزارت صمت بنا بر این شد که انجمن‌ها نظرات خود درباره اصلاح شیوه‌نامه را به صورت مکتوب برای وزارت صمت بفرستند تا مسئولان این وزارتخانه جمع‌بندی نهایی را به دولت و مجلس ارسال کنند.

به گزارش فولادبان؛ از شامگاه 28 آبان 98 که شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجره فولاد با امضای محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ابلاغ شد تا همین امروز، کش‌وقوس‌های فراوانی پیرامون چگونگی اجرای این شیوه‌نامه پدید آمده و خود شیوه‌نامه هم منجر به بروز تحولات زیادی در زنجیره فولاد کشور شده است.

از جمله مهمترین تحولات مربوط به شیوه‌نامه فولادی اخیر دولت نیز استعفای داریوش اسماعیلی، معاون سابق امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت بوده است که دستورش برای کاهش قیمت فولاد در بورس کالا، در کشوی مدیرعامل این شرکت بایگانی شد و پس از آن نیز خود او از ساختمان خیابان سمیه کوچ کرد.

بعد از آن هم اردشیر سعدمحمدی که از مدیران باسابقه صنعت فولاد است، جای او را گرفت و چند روز بعد هم اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در پاسخ به نامه محمد شریعتمداری، وزیر کار که از او خواسته بود شیوه‌نامه فولاد را تغییر دهد، به نهاوندیان رونوشت زد که تازه‌ترین دستورالعمل فولادی دولت را به گونه‌ای که آسیبی به بازار سرمایه وارد نشود، اصلاح کند.

در آخرین پرده از این نمایش فولادی نیز سعدمحمدی، سرپرست جدید معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در هفتمین همایش سالانه استیل پرایس گفت که از مجلس 15 روز مهلت گرفته است تا با انجمن‌های فولادی همفکری کند و با همراهی یکدیگر شیوه‌نامه را اصلاح کنند تا بعد از آن مجلس بررسی جزئیات طرح خود برای مدیریت زنجیره فولاد را مجددا در دستور کار قرار دهد.

در همین راستا هم امروز بهرام سبحانی و احمد رضوی نیک یعنی رؤسای انجمن‌های تولیدکنندگان فولاد و نوردکاران به عنوان سران دو طیف اصلی زنجیره فولاد به همراه کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی، دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی ایران با دعوت سیف‌الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، جلسه‌ای را با سرپرست معاونت معدنی برگزار کردند.

آن‌طور که ما درباره نتایج نشست امروز نمایندگان انجمن‌های مختلف با سرپرست معاونت معدنی وزارت صمت شنیدیم، ظاهرا جلسه امروز به این دلیل برگزار شده است که اعضای خانواده فولاد کشور دور یک میز بنشینند تا بتوانند با تعامل سازنده دوطرفه، مشکلات را حل کنند و مسائل خانواده به بیرون از آن درز نکند.

همچنین از قرار معلوم در این جلسه، حرفی درباره موارد اصلاحی شیوه‌نامه زده نشده و بنا برآن گذاشته شده است تا هر کدام از بخش‌های زنجیره فولاد بار دیگر نظراتشان را به صورت مکتوب برای معاونت امور معادن و صنایع معدنی ارسال کنند تا آن نتایج، در جلسه‌ای دیگر توسط وزارت صمت جمع‌بندی شود و پس از آن هم نتیجه نهایی برای تصمیم‌گیری به مجلس و دولت ارسال شود.

همچنین در این جلسه بر این نکته تاکید شده است که اگر اعضای زنجیره فولاد به یک تعامل مناسب با یکدیگر برسند، ممکن است دیگر نیازی به شیوه‌نامه و قانون نباشد و البته تحقق این هدف نیازمند ارتباط موثر بین تمام حلقه‌های زنجیره فولاد خواهد بود.

همچنین قرار است تشکل‌‎های مختلف زنجیره فولاد بار دیگر نظرات خود درباره اصلاح شیوه‌نامه فولاد را به صورت مکتوب برای سعدمحمدی ارسال کنند تا در وزارت صمت مورد بحث و بررسی قرار گیرد. در مجموع هم در جلسه امروز اتفاق جدیدی نیفتاد و مصوبه خاصی تصویب نشد.

اما گویا فردا هم قرار است جمعی از اعضای تشکل‌های فولادی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس جلسه دیگری را برای هم‌فکری درباره طرح فولادی مجلس و شیوه‌نامه دولت با نمایندگان مجلس برگزار کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors