جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 16 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بحث داغ تعرفه‌های فولاد در آمریکا

فعالان صنعت فولاد و مصرف‌کنندگان فولاد در آمریکا انتظارات متفاوتی از رئیس‌جمهور جدید این کشور در زمینه سیاست تعرفه واردات فولاد دارند. در حالی که صنایع فولادی خواستار حفظ تعرفه‌های وضع‌شده از سوی ترامپ در دوره بایدن هستند، صنایع مصرف‌کننده فولاد با توجه به گران شدن آن خواستار تسهیل واردات شده‌اند.

به گزارش فولادبان و به نقل از S&P Global؛ کوین دمپسی، مدیرعامل موسسه آهن و فولاد آمریکا در همین زمینه گفت: ادامه اجرای تعرفه‌های فولاد در دوره رئیس‌جمهور بایدن برای رشد صنعت فولاد آمریکا بسیار مهم است، زیرا این امر سرمایه‌گذاری مجدد و پایدار را در ظرفیت داخلی صنعت فولاد حفظ می‌کند.

دمپسی در یک کنفرانس مجازی افزود: با رشد اقتصاد ایالات متحده، اگر برنامه تعرفه واردات فولاد را اجرا نکنیم، شاهد افزایش جدیدی در واردات خواهیم بود که در مرحله فعلی برای صنعت فولاد آمریکا ویرانگر تلقی می‌شود، زیرا این صنعت در حال تولید جدید و سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های جدید و پیشرفت‌های مهم است.

دمپسی ادامه داد: تعرفه‌های 25 درصدی واردات فولاد که در سال 2018 توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق وضع شد، در کاهش موج واردات طی دهه گذشته و افزایش استفاده از ظرفیت صنعت فولاد داخلی بسیار مؤثر بوده است. این تعرفه‌ها واقعا به ما اجازه داد که از موج مکرر واردات فولاد که به صنعت آسیب رسانده بود و وضعیت ما را ضعیف کرده بود، عبور کنیم. در نتیجه تعرفه‌ها، ما شاهد افزایش استفاده از ظرفیت کارخانجات فولاد در ایالات متحده از میانگین 74 درصد در 2017 به تقریبا 90 درصد در 2019 بودیم.

مدیرعامل موسسه آهن و فولاد آمریکا تاکید کرد: تأثیرات منفی شیوع ویروس کرونا در سال 2020 باعث شد که میزان استفاده از ظرفیت فولاد در ماه مه به حدود 51 درصد کاهش یابد، اما این نرخ در ژانویه به حدود 77 درصد رسیده است. با این حال، هم‌زمان با بهبود اقتصاد جهانی از بیماری همه‌گیری کرونا، ظرفیت مازاد فولاد در کشورهای خارجی تهدیدی برای بازار فولاد آمریکا است و در صورت حذف تعرفه‌ها، افزایش مجدد محموله‌های فولادی به ایالات متحده را دامن می‌زند.

دمپسی گفت: تجربه گذشته نشان می‌دهد که وقتی با شوک‌های تقاضای جهانی مانند بحران مالی آسیا در اواخر دهه 1990 روبه‌رو شده‌ایم، پس از آن افزایش واردات به ایالات متحده اتفاق افتاده است.

از سوی دیگر، لوئیس لیبوویتز، وکیل تجارت بین‌الملل که از دیگر سخنرانان همان کنفرانس مجازی بود، در این زمینه اظهار داشت: توقف تعرفه‌های واردات فولاد به ایالات متحده، حتی اگر موقتی باشد، در حمایت از تولیدکنندگان پایین‌دست و مصرف‌کنندگان فولاد ضروری است، زیرا آنها برای بهبودی از شرایط دوره کرونا و دسترسی به قیمت مناسب فولاد تلاش می‌کنند.

لیبوویتز در ادامه عنوان کرد: تعلیق موقت تعرفه‌ها برای دوره این وضعیت اضطراری بسیار ضروری خواهد بود و سایر کشورها نیز همین کار را کرده‌اند، آنها به صنایع پایین‌دستی خود بیشتر از سیاستمداران ما احترام می‌گذارند.

وی افزود: تعرفه‌های فولاد در اصل به‌جای مسائل مربوط به تجارت عادلانه یا اقتصادی، برای نگرانی‌های امنیت ملی وضع شده است. ایالات متحده به دلیل عدم موفقیت در بازنگری در سیاست تعرفه‌های خود در پاسخ به تحولات جدید اقتصادی از اهداف این موضوعات غافل شده است.

این وکیل تجارت بین‌الملل ادامه داد: طی چند ماه قیمت‌ها دو برابر شده و با این مساله روبه‌رو هستیم که چگونه می‌توان فولاد مورد نیاز خود را برای ادامه کار در آمریکا به دست آورد؟ اینکه پاسخی نداشته باشیم و بگوییم منتظر می‌مانیم تا دیگر ظرفیت مازاد وجود نداشته باشد و منتظر بمانیم تا همه به اندازه کشورهای پیشرفته از نظر زیست‌محیطی رفتار کنند، این یک نسخه کاری نیست.

فیلیپ بل، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد آمریکا هم در این کنفرانس نسبت به تغییر سیاست وارداتی آمریکا هشدار داد و خواستار تداوم اعمال تعرفه‌های فولادی دوره ترامپ شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors