جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کلیات بودجه 1400 در صحن علنی مجلس رد شد/ برگشت بودجه از بهارستان به پاستور

بعد از بحث و جدل‌های فراوان میان دولت و مجلس درباره لایحه بودجه 1400، ساعتی پیش کلیات این لایحه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رد شد.

به گزارش فولادبان؛ صبح امروز 14 بهمن‌ماه کلیات لایحه بودجه دولت پس از بررسی در کمیسیون تلفیق بودجه و تایید مشروط آن در این کمیسیون به صحن علنی مجلس شورای اسلامی آمد تا به رای نمایندگان گذاشته شود.

اما در نهایت کلیات لایحه بودجه 1400 با ۹۹ رای موافق، ۱۴۸ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از 261 نفر حاضرین در جلسه، مورد تایید بهارستان‌نشینان قرار نگرفت. بر این اساس لایحه بودجه توسط نمایندگان مجلس به دولت ارجاع داده شد تا لایحه 3 دوازدهمی را مطابق اصلاحات مد نظر نمایندگان تدوین کند و مجددا به صحن ارائه دهد.

این در حالی است که علی‌رغم دعوت و نامه‌نگاری 10 روز پیش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی از حسن روحانی برای حضور در جلسه امروز بررسی کلیات بودجه، رئیس‌جمهور بازهم پا به بهارستان نگذاشت و محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه حضور یافت.

لازم به ذکر است که امروز جمعی از نمایندگان طی نامه‌ای از هیات رئیسه مجلس خواستند تا طبق ماده 120 آیین‌نامه  داخلی مجلس رای‌گیری درباره کلیات لایحه بودجه سال 1400 به صورت علنی انجام شود که هیات رئیسه با این درخواست نمایندگان موافقت کرد؛ اسامی امضاکنندگان نامه مربوط به این درخواست عبارت است از محسن دهنوی، احمد امیرآبادی فراهانی، جبار کوچکی نژاد و روح الله متفکر آزاد.

در جلسه امروز، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی، احسان خاندوزی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی، ناصر موسوی لارگانی، عضو هیات رئیسه مجلس و روح‌الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مخالفت با کلیات لایحه بودجه صحبت کردند که علل اصلی مخالفت آنها عدم اصلاح ساختاری در لایحه بودجه 1400، سیاسی بودن این لایحه و عدم ایجاد تغییرات اساسی در آن توسط کمیسیون تلفیق بود.

امروز همچنین نمایندگانی نظیر کاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و محمد حسن آصفری، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در موافقت با کلیات لایحه بودجه 1400 صحبت کردند. آن‌ها متن امروز عرضه‌شده به صحن علنی را مولود کمیسیون تلفیق دانستند و عدم تصویب کلیات آن را ظلم به تلاش‌های این کمیسیون خواندند و تصویب آن را باز کردن راهی برای اصلاح جزئیات این لایحه توصیف کردند. موافقان همچنین تاکید کردند اگر کلیات بودجه 1400 رد شود و لایحه به دولت بازگردد، دولت آن را بزک خواهد کرد و لایحه‌ای مانند همان لایحه اولیه خود را به مجلس خواهد داد و نفعی برای ملت ندارد.

در این جلسه محمد باقر نوبخت به عنوان نماینده دولت از تغییرات ایجادشده در لایحه بودجه توسط کمیسیون تلفیق انتقاد کرد و این لایحه را لایحه کمیسیون تلفیق دانست و متذکر شد این رای گیری برای لایحه بودجه دولت نیست. وی همچنین در این جلسه چند بار رئیس مجلس را در مورد گزارش‌های محرمانه فروش نفت خطاب قرار داد و البته رئیس مجلس نیز در پاسخ به او اظهار کرد که اگر شما از این گزارش‌های محرمانه خبر دارید، چرا اعداد بودجه را به این صورت بسته‌اید؟

الیاس نادران، رئیس کمیسیون تلفیق نیز در این جلسه دولت را متهم به غیر شفاف ارائه کردن بودجه کرد و گفت کمیسیون تلفیق امروز هزینه افشاکردن مسائل پشت پرده را می‌پردازد. وی همچنین در این جلسه کنایه‌هایی را به نوبخت درباره اصالت رشتی او و افتتاح طرح‌های عمرانی دولت در این منطقه نسبت داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors