جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش شتاب رشد نرخ مقاطع در روز افت اندک قیمت دلار

نوسانات بازار ارز همچنان وضعیت بازار محصولات فولادی را مبهم نگه داشته است، گرچه که امروز با کاهش نسبی نرخ دلار در بازار آزاد اندکی از شیب رشد ملایم قیمت مقاطع کاهش یافت، اما هنوز انتظارات بایدنی مجددا به حدی بالا نرفته است که قیمت محصولات فولادی دوباره به ریل نزولی بازگردد.

به گزارش فولادبان؛ بازار ارز همچنان وضعیت مبهمی دارد و تا زمانی هم که این وضعیت بر اثر روشن نبودن تکلیف آینده برجام و مذاکرات احتمالی بین ایران و آمریکا مشخص نشود، ابهامات سایر بازارهای مربوط به ارز از جمله بازار فولاد کشور نیز ادامه خواهد داشت. به همین دلیل، بازار آهن کماکان در رکود و بلاتکلیفی قرار دارد و حتی اگر فصل سرما نیز به پایان برسد، تا این شرایط ادامه داشته باشد، بازهم کمتر خریداری حاضر خواهد شد برای خرید عمده مقاطع طویل فولادی پا پیش بگذارد.

البته از ابتدای این هفته با آغاز موج تازه رشد قیمت دلار و افت شدید انتظارات کاهشی فعالان بازار فولاد، سیر تازه رشد ملایم قیمت مقاطع طویل در بازار آزاد آغاز شده است، اما امروز که نرخ دلار کمی پایین آمد، سرعت این رشد ملایم نیز بخصوص در حوزه میلگرد آجدار کمی کمتر شد و افزایش یا کاهش این سرعت در روزهای آتی نیز کاملا به روند آینده دلار بستگی دارد.

اما در میان این سکوت نسبی بازار آزاد، اتفاق عجیب امروز در بورس کالا رخ داد؛ جایی که ورق گرم مبارکه با رقابت بیش از 25 درصدی با قیمت پایانی 18 هزار و 860 تومان (با احتساب مالیات) و رشد بیش از 7 درصدی نسبت به قیمت نهایی این محصول در عرضه‌های دو هفته گذشته به فروش رفت.

نکته مهم اما اینجاست که تاریخ تحویل این محصول پایان فروردین ماه است و حالا اگر در دو ماه و نیم آینده قیمت دلار شدیدا کاهش یابد و وعده دلار زیر 20 هزار تومانی رئیس کل بانک مرکزی محقق شود، قطعا نرخ ورق در بازار آزاد به همین حول و حوش قیمتی و حتی پایین‌تر سقوط خواهد کرد و خریداران امروز ورق گرم مبارکه از رقابت شدید امروز خود پشیمان خواهند شد؛ اما اگر شرایط سیاسی به نفع بالا رفتن نرخ دلار پیش برود، قطعا با اتفاق امروز معاملات ورق گرم، باید منتظر آشفته شدن مجدد بازار این محصول و به‌ویژه محصولات حوزه لوله و پروفیل باشیم.

در هر صورت، هم‌اکنون (16:00 دوشنبه 13 بهمن) براساس نرخ‌های اعلامی درب کارخانه نوردکاران فولادی؛ شاهد ثبات نسبی قیمت بیشتر انواع میلگرد آجدار در بازار آزاد هستیم و البته تعداد نسبتا زیادی از تولیدکنندگان میلگرد قیمت محصولاتشان را بین 50 تا 200 تومان افزایش داده‌اند و برخی شرکت‌ها مانند نورد آریان فولاد نیز نرخ میلگردهای خود را 100 تومان کاهش داده‌اند؛ محدوده قیمتی میلگرد 14 آجدار نیز در کانال 12 هزار و 450 تا 13 هزار و 100 تومان قرار دارد.

امروز همچنین برخی تولیدکنندگان محصولات حوزه نبشی و ناودانی از جمله فولاد ناب تبریز و نورد آریان فولاد، نرخ محصولاتشان را ثابت نگه داشته‌اند و برخی شرکت‌ها مانند فولاد الماس یزد و فولاد شکفته مشهد نیز قیمت محصولاتشان را 100 تومان افزایش داده‌اند.

در روز جاری همچنین بیشتر تولیدکنندگان تیرآهن قیمت محصولاتشان را ثابت نگه داشته‌اند و برخی شرکت‌های این حوزه از جمله ماهکار فلز اشتهارد و پروفیل صنعت ماهان به افزایش ملایم نرخ‌هایشان پرداخته‌اند. شنیده‌های ما از بنگاه‌های تهران نیز از رشد 20 تا 40 هزار تومانی قیمت هر شاخه از سایزهای پرمصرف تیرآهن ذوبی حکایت دارد.

امروز همچنین بیشتر تولیدکنندگان محصولات حوزه لوله و پروفیل نرخ کالاهای خود را ثابت نگه داشته‌اند و البته بعضا در نرخ‌های اعلامی شرکت‌های این حوزه نیز در سایزهای مختلف از کاهش 200 تا افزایش 200 تومانی هم مشاهده می‌شود؛ محدوده قیمتی پروفیل با ضخامت 2 نیز در کانال 21 هزار تا 22 هزار و 100 تومان قرار دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors