جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

درخواست Eurometal از اتحادیه اروپا برای حمایت از مصرف‌کنندگان فولاد

اتحادیه توزیع‌کنندگان فولاد اروپا، یورومتال Eurometal در نامه‌ای به والدیس دومبروفسکیس، نماینده کمیسیون اروپا در امور تجارت، پیشنهاد کرد با بررسی سیاست‌های حمایتی فعلی فولاد که قرار است در ژوئن پایان یابد، به روند قیمت‌ها در بازارهای فولاد در 18 ماه گذشته توجه داشته باشد.

درخواست Eurometal از اتحادیه اروپا برای حمایت از مصرف‌کنندگان فولاد اخبار فولاد، فولادبان

به گزارش فولادبان و به نقل از آرگوس مدیا؛ در این نامه که به امضای فرناندو اسپادا، رئیس یورومتال و دانیل گوینابرت مدیرعامل آن رسیده، آمده است: «یک بار دیگر، ما به کمک و مراقبت کمیسیون اروپا از صنایع مصرف‌کننده فولاد نیاز داریم. اگر بازار مصرف وجود نداشته باشد، بازار تولید فولاد هم وجود نخواهد داشت.»

این نامه در واکنش به نامه 12 کشور عضو اروپایی و انجمن فولادسازان اروپا (یوروفر) که خواستار بازنگری و تمدید سیاست‌های حمایتی شده بود، منتشر شده است.

از 3 ژوئن 2019، شاخص قیمت کویل نورد گرم آرگوس در شمال غربی اتحادیه اروپا از 476 یورو در هر تن به 707 یورو در هر تن افزایش یافته است که 231 یورو در هر تن افزایش نشان می‌دهد. سرکوب تقاضا و افزایش تأخیری عرضه از سپتامبر سال گذشته میلادی، منجر به جهش‌های چشمگیر قیمت فولاد در چند ماه گذشته شده و این شاخص را از 8 ژوئن 2020 تاکنون 309 یورو در هر تن افزایش داده است.

افزایش تقاضا و عرضه ملایم به دلیل توقف واردات در ماه‌های اخیر تشدید شده است. داده‌های یورو استات نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا در ماه نوامبر سال گذشته فقط 257 هزار و 813 تن کویل نورد گرم وارد کرده است. این کمترین میزان واردات در حدود هشت سال گذشته بود.

این کاهش چند عامل داشت یکی شیوع کرونا است که صنعت اروپا را به شدت تحت تأثیر قرار داد، به این معنی که قیمت‌های داخلی پایین‌تر از سایر نقاط جهان بود و تقاضای واردات را در تابستان کاهش داد. هم‌زمان، تعدادی از کشورها مثل چین، روسیه، برزیل، صربستان و اوکراین به اتهام دامپینگ نمی‌توانند به اروپا فولاد صادر کنند. شرکت Severstal، تنها تولیدکننده روسی که همچنان می‌توانست کویل نورد گرم را به اتحادیه اروپا بفروشد هم پس از درخواست یوروفر، هم‌اکنون در مظان دامپینگ است و پرونده آن در حال بررسی است.

بدون تردید، یوروفر همچنین محموله‌های کویل گالوانیزه گرم تولیدکنندگان ترکیه رصد خواهد کرد، در حالی که این شرکت‌ها در حال خرید کویل نورد گرم چینی به قیمت رقابتی هستند که این امر می‌تواند عرضه به اروپا را بیشتر محدود کند.

تولیدکنندگان اروپایی معتقدند از زمان اجرای سیاست‌های حمایتی ایالات متحده از صنعت فولاد این کشور، هیچ چیز تغییر نکرده است، زیرا با وجود این که دونالد ترامپ دولت را ترک کرده است، اما تعرفه‌های وارداتی فولاد به آمریکا همچنان برقرار است. بنابراین اگر اروپا اقدامات حمایتی خود را لغو کند، تولیدکنندگان اروپایی ضربه بیشتری خواهند خورد. در عین حال، حاشیه سود تولید فولاد در اروپا بالا رفته و برخی از کارخانه‌های اروپایی بازار پررونق آمریکای شمالی را هدف قرار داده‌اند که سبب شده عرضه در داخل اروپا کاهش یابد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors