جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 12 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

زور آخر بورس برای سبز ماندن/ سرخ‌پوش شدن فلزات اساسی با وجود خیز خوب صبحگاهی

امروز در حالی که بورس در ابتدای معاملات صعود خوبی را تجربه کرد، در ادامه نتوانست روند صعودی را حفظ کند، ولی زورش را زد تا سبز باقی بماند. در این میان فلزات اساسی هم که در ابتدای صبح رشد مناسبی را تجربه کرده بود، در ادامه مجبور به پوشیدن جامه سرخ شد.

به گزارش فولادبان؛ امروز هم با ادامه حمایت سهامداران حقوقی بازار سرمایه، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات رشد سهم‌ها را نشان داد، اما عرضه سهم‌ها در ادامه روند بازار خدشه ایجاد کرد و باعث شد که این شاخص پایین بیاید. امروز همزمان با بازگشایی بازار ارز در ساعت 11 شاهد افزایش نرخ دلار بودیم که نتیجه معکوس خود را در بازار سرمایه گذاشت و هر دو نماگر اصلی بازار را پایین کشید.

از سویی دیگر، با وجود اینکه این روزها بازار سرمایه در انتظار خبری از آمریکا و بازگشت ایالات متحده به برجام است، هنوز مسئولان این کشور صحبت‌هایی جدی را درباره بازگشت به مذاکرات مطرح نکرده‌اند و البته هنوز هم به طور کامل از موضع برجامی خود عقب‌نشینی نکرده‌اند و در نتیجه طبق گفته‌های کارشناسان، بازار سرمایه تا روشن شدن تکلیف این موضوع شکننده است.

شاخص کل بازار امروز با جهشی بلند خود را به نقطه‌ای بالاتر رساند و در 15 دقیقه ابتدایی معاملات، رشد بیش از 21 هزار واحدی را تجربه کرد؛ اما در ادامه روند معاملات، با عرضه بیشتر سهم‌ها که با حمایت حقوقی‌ها به رشد قیمت خوبی رسیده بودند، دوباره شاهد افت قیمت‌ها بودیم؛ به نحوی که نماگر اصلی بورس پس از رشد مناسب صبحگاهی، در ادامه بیش از 17 هزار واحد افت کرد، اما در نهایت سبز بسته شد.

شاخص کل هم‌وزن نیز امروز وضعیتی بهتر از شاخص کل نداشت و در حالی که در ابتدای معاملات با شیبی تند، بیش از 3 هزار واحد رشد کرد، اما در ادامه حرکت خود، چندان انرژی بالایی برای حرکت رو به بالا نداشت و با سرعتی آرام رو به پایین حرکت کرد تا اینکه در پایان معاملات، وارد وضعیت قرمز شد.

در معاملات روز جاری، شاخص فلزات اساسی با اینکه یک رشد شارپی را در ابتدای معاملات داشت، در ادامه با عرضه شدید سهامداران همراه بود و در مجموع بیش از 7 هزار واحد افت کرد تا نشان دهد که هنوز وضعیت بازار به حالتی نرسیده است که اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کند.

روی هم رفته، شاخص کل بازار در زمان بسته شدن معاملات (12:30 یکشنبه 12 بهمن) 3 هزار و 800 واحد بالاتر آمد و به یک میلیون و 250 هزار و 952 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افت 448 واحدی، روی رقم 431 هزار و 520 واحد ایستاد. شاخص فلزات اساسی هم امروز 7 هزار و 958 واحد افت را تجربه کرد و رقم 859 هزار و 28 واحد را نشان داد.

امروز نمادهای «شستا»، «شپنا»، «خساپا»، «شتران»، «خودرو»، «وتجارت» و «برکت» فهرست پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار را به خود اختصاص دادند و نمادهای «شستا»، «تاپیکو»، «شپنا»، «وغدیر»، «وتجارت» و «فارس» بیشترین تأثیر مثبت و «فولاد» بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص کل داشتند.

علاوه بر این، نمادهای فولادی که امروز یک روز خوب را شروع کرده بودند، دوباره با افزایش فشار فروش همراه شدند و بیشتر نمادهای فولادی در روز جاری سرخ‌پوش شدند؛ به نحوی که در بین نمادهای فولادی موجود در گروه فلزا اساسی، «فنورد»، «کاوه»، «فجر»، «فولاژ» و «فولاد» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند، در حالیکه سهام «کویر» بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors