جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 12 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رایزنی‌های قوه مقننه با فعالان صنعت فولاد پیش از نهایی کردن طرح فولادی مجلس

دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی ایران از برگزاری سومین نشست مشترک پژوهشکده شورای نگهبان و مرکز پژوهش‌های مجلس با فعالان صنعت فولاد در محل پژوهشکده شورای نگهبان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مهمترین دستور جلسه این نشست‌ها، بررسی پیش‌نویس طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد  است.

به گزارش فولادبان؛ با تصویب کلیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با ۱۸۶ رأی موافق نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، دو هفته‌ای است که این طرح برای بررسی جزئیات آن به صورت دو شوری به کمیسیون صنایع و معادن عودت داده شده و قرار است طرح فولادی مجلس پس از بررسی جزئیات و جمع‌بندی نهایی به صحن علنی مجلس بازگردد تا به قانون تبدیل شود.

اما با توجه به اهمیت طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد برای این صنعت حیاتی کشور، از اواخر آذر که گزارش اولیه مربوط به این طرح در صحن علنی مجلس قرائت شد تا کنون، بسیاری از کارشناسان صنعت فولاد با همراهی برخی نهادهای پژوهشی کشور به موضوع اصلاح جزئیات طرح پیشنهادی کمیسیون صنایع و معادن ورود کرده‌اند.

در این میان، ماه گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمترین نهاد پژوهشی قوه قانونگذاری کشور، گزارشی را درباره نقاط ضعف و قوت این طرح منتشر کرد و در روزهایی که نمایندگان مجلس ضمن تشکیل جلسه مشترک با سرپرست جدید معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت مشغول بررسی جزئیات طرح فولادی خود هستند، مرکز پژوهش‌های مجلس و پژوهشکده شورای نگهبان نیز در حال تهیه بسته پیشنهادی دیگری برای تکمیل این طرح هستند و تا کنون دو بار با دعوت از کارشناسان و فعالان صنفی زنجیره فولاد جلساتی را در این زمینه تشکیل داده‌اند.

کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی، دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی ایران که از جمله مدعوین دو جلسه قبلی بوده است، در این‌باره به خبرنگار فولادبان گفت: سومین نشست مشترک پژوهشکده شورای نگهبان و مرکز پژوهش‌های مجلس با فعالان صنعت فولاد، به‌زودی در محل پژوهشکده شورای نگهبان برگزار می‌شود و پیش از این هم دو نشست با حضور نمایندگانی از فولادسازان، نوردکاران و مرکز پژوهش‌های مجلس درباره تدوین پیش‌نویس طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد تشکیل شده است.

وی افزود: مهمترین دستور جلسه این نشست‌ها، بررسی پیش‌نویس طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد است که پس از تصویب در صحن علنی مجلس، هم‌اکنون برای بررسی بیشتر جزئیات به کمیسیون صنایع ومعادن مجلس ارجاع شده است.

دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی ایران ادامه داد: در این نشست‌های کارشناسی نظرات تشکل‌ها، انجمن‌ها و فعالان ارائه می‌شود و پس از جمع‌بندی آراء، بسته‌های پیشنهادی برای تکمیل طرح فولادی مجلس به نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن ارائه خواهد شد.

کرمانشاهی شفاف‌سازی و مقررات‌زدایی از زنجیره فولاد را از مهمترین پیشنهادهای سندیکای متبوع خود در این نشست‌ها عنوان کرد و گفت: برای ساماندهی زنجیره فولاد باید از صدور بخشنامه و اطلاعیه‌های خلق الساعه و متعدد خودداری کنیم تا فعالان این صنعت بیش از پیش دچار سردرگمی نشوند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر خواستار شفافیت و پرهیز از توزیع رانت و تامین منافع برخی افراد خاص در حوزه اقتصاد و به‌ویژه صنعت فولاد هستیم و هدف توان‌افزایی در حوزه تولید و صادرات را داریم، باید آرامش را در این فضا برقرار کنیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors