جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ظرفیت معدن برای پیشرفت و ارزآوری پابه‌پای نفت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم افتتاح شانزدهیمن نمایشگاه بین‌المللی معدن گفت: حوزه معدن می‌تواند پا به پای نفت موجب پیشرفت کشور شود و ارزآوری و اشتغال مناسبی ایجاد کند.

به گزارش فولادبان؛ صبح امروز شانزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته (ایران کان‌مین ۱۳۹۹) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

علیرضا رزم‌حسینی پس از برگزاری مراسم افتتاح این نمایشگاه از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد و با فعالان حوزه معدن پیرامون مشکلات و دغدغه‌هایشان به گفت‌وگو نشست.

وزیر صمت در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در حوزه معدن ۶۳ ماده معدنی در کشور داریم که  ۳۷ میلیارد تن منابع در آن‌ها شناسایی شده است. البته پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با اکتشافات انجام‌شده این مقدار به ۶۰ میلیارد تن برسد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه معدن تصریح کرد: حوزه معدن می‌تواند پا به پای نفت موجب پیشرفت کشور شود و ارزآوری و اشتغال مناسبی ایجاد کند.

اردشیر سعدمحمدی، سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت نیز که در این مراسم رزم‌حسینی را همراهی می‌کرد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گلایه‌های فعالان معدن از وضعیت معادن کاملا درست و به‌حق است. ما باید تجهیزات جدید و به‌روز را برای معادن بزرگ فراهم کنیم و با وزیر صمت در مورد تامین منابع ارزی این تجهیزات صحبت شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: نکاتی در مورد امکانات، آموزش، تجهیزات و قوانینی که پویایی را در بخش معادن به وجود آورد، در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است؛ در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت ۱۴ هزار متر مربع حضور دارند و تازه‌ترین دستاوردهای خود در حوزه‌های معدن و صنایع معدنی را به نمایش گذاشته‌اند.

بازدید از نمایشگاه «ایران کان‌مین ۱۳۹۹» که در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود، از امروز تا ۱۴ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۷ برای عموم آزاد است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors