جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازگشت بورس به وضعیت قرمز/ فلزات اساسی سرخ شدند

امروز در حالی که بورس روز خود را سبز آغاز کرد، دوباره با افزایش فشار عرضه همراه شد و به وضعیت قرمز بازگشت و فلزات اساسی هم جزو گروه‌هایی بود که فشار فروش را بیشتر تجربه کرد.

به گزارش فولادبان؛ امروز بازار سرمایه در حالی کار خود را آغاز کرد که صف‌های خرید باعث سبز شدن آن شدند، اما میزان فروشی که سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی این بازار در نظر داشتند، بیشتر از ظرفیت شاخص کل بود، چراکه این شاخص سبزشده در ابتدای معاملات، دوباره وارد وضعیت شد. در دو روز گذشته هم که بورس با حمایت حقوقی‌ها بالا آمد، با ترس حاکم بر بازار وارد فاز فروش و نزولی شد و امروز هم شاهد افت شاخص کل بودیم.

شاخص کل بازار سرمایه، امروز در ابتدای معاملات با افزایش تقریبا ملایم بیش از 4 هزار واحدی روبه‌رو شد، اما این روند طبق پیش‌بینی قبلی کارشناسان بورس ثبات نداشت و خیلی زود تبدیل به یک میدان قرمز برای اکثر سهم‌های موجود در بازار شد؛ به نحوی که شاخص کل خیلی زود از قله‌های صعود خود رو به پایین حرکت کرد و با شیبی ملایم، بیش از 20 هزار واحد افت کرد. شاخص هم‌وزن نیز از همان ابتدا چندان حال خوشی نداشت وتا پایان معاملات نزدیک به 6 هزار واحد سقوط کرد.

امروز شاخص فلزات اساسی نیز همراه با شاخص کل بازار سرمایه بالا رفت، اما نتوانست این صعود را تا پایان معاملات حفظ کند و تنها از رشته‌کوه‌های خود با کمی زور و زحمت پایین آمد. این شاخص در ابتدای معاملات رشد حدودا 5 هزار واحدی داشت، اما با شیبی تند سقوط کرد و منفی شد و بازهم مورد حمایت قرار گرفت و کمی بالا آمد، ولی در نهایت بیش از 12 هزار واحد کاهش یافت.

روی هم رفته، شاخص کل در زمان بسته شدن معاملات (12:30 سه‌شنبه 7 بهمن) 20 هزار و 948 واحد سقوط کرد و امروز به ایستگاه یک میلیون و 214 هزار و 833 واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز 5 هزار و 564 واحد پایین‌تر آمد و در ارتفاع 426 هزار و 865 واحدی قرار گرفت و شاخص فلزات اساسی هم 12 هزار و 237 واحد کاهش یافت و رقم 837 هزار و 912 واحد را نشان داد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «شپنا»، «شتران»، «شستا»، «فخوز»، «فولاد»، «شبندر» و «خساپا» توانستند لقب پرتراکنش‌ترین‌های بازار را به خود اختصاص دهند. علاوه بر این نمادهای «فارس»، «فملی»، «شستا»، «تاپیکو»، «اخابر» و «پارسان»، بیشترین تأثیر منفی و «شپنا» بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص کل گذاشتند.

امروز همه نمادهای فولادی موجود در گروه فلزات اساسی به جز «کویر» لباس قرمز به تن کردند و در این میان، نمادهای «فخاس»، «فنورد»، «فولاد»، «فولاژ» و «کاوه» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. در روز جاری «ذوب» در فرابورس هم به شدت قرمز بود و در گروه کانه‌های فلزی نیز «کگل» افت نسبتا ملایمی داشت، اما «کچاد» به میزان بسیار اندکی رشد کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors