جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قصه شیوه‌نامه فولاد سر دراز دارد

پس از کشمش‌ها بر سر کاهش ضریب قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا که به دو هفته ریزش متوالی بازار سرمایه انجامید و در نهایت منجر به استعفای معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران شد، حالا معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای به معاون اقتصادی روحانی، خواهان بازنگری و اصلاح شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد شده است.

به گزارش فولادبان؛ آن‌طور که سایت چیلان، پایگاه خبری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گزارش داده، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور با ارسال نامه‌ای از محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور خواسته است که شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد، به گونه‌ای که هیچ علامت منفی به بورس داده نشود، مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد.

دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای بازنگری و اصلاح شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد، درپی نامه محمد شریعتمداری، وزیر کار به جهانگیری صورت گرفته است. وزیر کار در نامه خود نوشته بود که با توجه به سهم ۱۵ درصدی صنعت فولاد در بازار سرمایه، شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد علاوه بر کاهش صادرات این صنعت، باعث آسیب جدی به سرمایه و اعتماد مردم و ناامنی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خواهد شد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی همچنین در درخواست خود برای بازنگری و اصلاح شیوه‌نامه تنظیم بازار تاکید کرده بود که وزارت کار و شرکت‌های تابعه آن، سهم ۲۰ درصدی از معادن و صنایع فولادی کشور دارند و نظرات آن‌ها در تدوین شیوه‌نامه اخذ نشده است.

شریعتمداری در نامه خود درخواست کرده بود که شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد با هماهنگی وزارتخانه‌های صمت، کار و اقتصاد و مشارکت شرکت‌های بزرگ فولادی و تشکل‌های این زنجیره به گونه‌ای اصلاح شود که مشخص، شفاف، صریح و بدون امکان اعمال سلایق شخصی و غیرکارشناسی باشد و از ایجاد رانت توسط برخی افراد که مصداق واضح این موضوع هستند، جلوگیری شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors