جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واردات قراضه فولاد کره جنوبی به کمترین میزان در 20 سال گذشته کاهش یافت

واردات قراضه فولاد کره جنوبی در سال 2020 به کمترین میزان خود در 20 سال گذشته کاهش یافت، زیرا صنعت فولاد این کشور و مشتریان به شدت تحت تأثیر بیماری همه‌گیر کرونا قرار گرفته‌اند.

به گزارش فولادبان و به نقل از آرگوس مدیا؛ اطلاعات گمرک کره جنوبی نشان می‌دهد که واردات قراضه فولاد این کشور در سال 2020 با کاهش 32 درصدی نسبت به سال 2019 به 4.39 میلیون تن رسیده است. این رقم کمترین میزان واردات قراضه فولاد کره جنوبی از سال 2000 تا کنون است.

واردات قراضه فولاد کره جنوبی در ماه دسامبر 25 درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشته، اما نسبت به ماه مشابه سال 2019 به میزان 26 درصد کاهش یافته و به 383،985 تن رسیده است.

فولادسازان کره جنوبی در اوایل سال 2020 در میان تقاضای ضعیف فولاد در بازارهای داخلی و خارج از کشور، تولید خود را کاهش دادند. آنها بیشتر نیاز خود به قراضه را از بازار داخلی تأمین می‌کردند و خریدهای خارجی را کاهش ‌دادند. داده‌های انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد که تولید فولاد خام کره جنوبی در ژانویه تا نوامبر 2020 با 7.2 درصد کاهش به 60.8 میلیون تن رسیده است.

در سال 2020، ژاپن همچنان بزرگترین صادرکننده قراضه آهن به کره جنوبی بود، اما حجم صادرات آن فقط سه‌چهارم سال 2019 با 2.95 میلیون تن بود. واردات قراضه فولاد از ژاپن به کره جنوبی در ماه دسامبر نسبت به ماه نوامبر شتاب گرفت، اما نسبت به دسامبر سال 2019 تقریبا به میزان یک‌سوم کاهش یافت.

روسیه در سال 2020 با پشت سر گذاشتن آمریکا به دومین تأمین‌کننده بزرگ قراضه فولاد کره جنوبی تبدیل شد. کارخانه‌های کره جنوبی ضایعات روسی بیشتری را به دلیل کیفیت و قیمت مناسب آن وارد کردند.

واردات قراضه کره جنوبی از ایالات‌متحده در سال 2020 به 496 هزار تن کاهش یافت، اما سال را با روند صعودی به پایان رساند و در ماه دسامبر نسبت به ماه نوامبر 321 درصد شتاب گرفت.

واردات قراضه فولاد کره جنوبی از سایر کشورها در سال 2020 نیز نصف شد. کارخانه‌های کره‌ای در اواخر سال با افزایش تقاضای فولاد و جمع‌آوری قراضه داخلی قادر به تأمین نیازها نبودند و در بازار وارداتی کار می‌کردند. البته به نظر می‌رسد میزان واردات قراضه آهن به کره جنوبی در اوایل سال 2021 با افزایش تولید فولادسازان کره‌ای افزایش یابد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors