جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سعدمحمدی تصمیمات ناصحیح نخواهد گرفت/ انتخاب او براساس اصل شایسته‌سالاری بوده است

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران انتخاب اردشیر سعدمحمدی به سمت سرپرستی معاونت معدنی وزارت صمت را براساس اصل شایسته‌سالاری دانست و تاکید کرد: آقای سعدمحمدی فردی بااستعداد، کاربلد و کارشناسی است که مسائل حوزه فولا را متوجه می‌شود و تصمیمات ناصحیح نخواهند گرفت.

به گزارش فولادبان؛ روز دوشنبه حوالی ظهر خبری ناگهانی، اما قابل پیش‌بینی در فضای مجازی منتشر شد. خبر از این قرار بود که داریوش اسماعیلی، معاون پیشین امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت از سمت خود کناره‌گیری کرده است. البته بعد از شکست اسماعیلی در ماجرای کاهش قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا، زمزمه‌هایی از گوشه و کنار درباره احتمال استعفا یا برکناری او به گوش می‌رسید، اما تا عصر دوشنبه خبرهای ضد و نقیضی درباره این استعفا و پذیرش یا عدم پذیرش آن از سوی وزیر صمت منتشر شد.

در این میان اما وقتی که دوشنبه شب خبر انتصاب اردشیر سعدمحمدی به سمت سرپرست معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از محافل خبری به گوش رسید، بر همگان معلوم شد که اسماعیلی از معاونت معدنی صمت کنار رفته و سکان این معاونت البته با حفظ سمت به مدیرعامل کنونی شرکت ملی صنایع مس ایران سپرده شده است.

روز سه‌شنبه هم مراسم معارفه سرپرست جدید معاونت معدنی وزارت صمت بدون حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در ساختمان اصلی این وزارتخانه برگزار شد و از صبح دیروز هم که خبر امضای حکم اردشیر سعدمحمدی توسط علیرضا رزم‌حسینی در خبرگزاری‌های اصلی کشور منتشر شد، او رسما کار خود را در سمت پرچالش جدیدش آغاز کرد.

اردشیر سعدمحمدی کسی است که پیش از این علاوه بر مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، مسئولیت اداره شرکت ذوب‌آهن اصفهان، شرکت ملی فولاد و‌ هلدینگ توسعه معادن روی را نیز برعهده داشته است و همچنین عضویت هیأت‌عامل و معاونت توسعه طرح‌های معدنی و صنایع معدنی ایمیدرو را نیز در کارنامه‌اش دیده می‌شود. فولادبان به بهانه این تغییر جدید در معاونت معدنی وزارت صمت با اعضای حلقه‌های مختلف زنجیره فولاد به گفت‌وگو نشسته است.

بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره جایگزینی سعدمحمدی با اسماعیلی در معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت اظهار داشت: این انتخاب یکی از انتخاب‌های درست و به‌جای وزیر صمت و براساس اصل شایسته‌سالاری بوده است، چراکه من در مسئولیت‌های مختلف با آقای سعدمحمدی همکار بوده‌ام و ایشان را می‌شناسم.

وی افزود: آقای سعدمحمدی هم به لحاظ تحصیلات دانشگاهی و هم به خاطر سابقه مدیریتی برای این معاونت به‌درستی انتخاب شده است، چراکه ایشان مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، مدیرعامل شرکت ملی فولاد، مدیرعامل شرکت مس سنگون و عضو هیات مدیره فولاد مبارکه اصفهان بوده‌اند و این‌ها سابقه اجرایی آقای سعدمحمدی در حوزه فولاد و صنایع معدنی است. در مجموع آقای سعدمحمدی در حوزه‌های فولادی، معدنی و نوردی ارتباط‌هایی را داشته‌اند و از مسائل آگاهی دارند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران سعدمحمدی را فردی بااستعداد و کاربلد دانست و تصریح کرد: ایشان باید با استفاده از نظر کارشناسی تشکل‌های مرتبط و ارتباط با واحدهای مختلف تولیدی، در اتخاذ تصمیمات فولادی مشورت بگیرد و به صحبت‌های فعالان زنجیره فولاد گوش دهد، چراکه آقای سعدمحمدی کارشناسی است که مسائل این حوزه را متوجه می‌شود و تصمیمات ناصحیح نخواهند گرفت.

سبحانی درباره نحوه اجرای شیوه‌نامه جدید در دوره مسئولیت سعدمحمدی تاکید کرد: شیوه‌نامه نقاط مثبتی دارد که بخشی از آن اجرا شده است و اگر بخش‌های دیگر آن به طور کامل اجرا شود، برای تثبیت بازار و حذف التهابات نوسانی خوب خواهد بود؛ البته در کل این شیوه نامه مثبت است و بخشی‌هایی از آن دچار مشکل است، اما چون آقای سعدمحمدی به شرایط بازار آگاهی و از آن خبر دارد، تصمیمات درستی را خواهد گرفت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors