جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سبز شدن بورس با استعفای مسئولان در دو روز متوالی

در روزهایی که رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، هر دو با استعفا از سمت خود کنار رفته‌اند، اتفاقات بازار سرمایه به گونه‌ای رقم خورده که دوباره روی خوش این بازار به سهامداران نشان داده شده است.

به گزارش فولادبان؛ امروز بازار سرمایه روی خوشش را به سرمایه‌گذاران خود نشان داد. بعد از دو سه هفته ریزش‌های مکرر بر اثر عوامل خارجی، بسیاری از سهم‌های بزرگ بازار حالا مورد حمایت سهامداران حقوقی و حقیقی قرار گرفته‌اند و حالا وضعیت بازار به سبز تغییر رنگ پیدا کرده است.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه، این روزها سهم‌های زیادی در بازار وجود دارند که ارزنده هستند و بسیار پایین‌تر از قیمت‌های اصلی خود نزول کرده‌اند و به همین دلیل، سهامداران حقوقی و معامله‌گران حرفه‌ای از فرصت استفاده کرده و صف‌های فروش را جمع می‌کنند، اما در این میان، توصیه تحلیلگران این است که سهامداران حاضر نشوند سهم‌های خود را به‌راحتی و با قیمت پایین عرضه کنند.

امروز شاخص کل بازار از همان ابتدای کار نشاط را به دل سهامداران انداخت. در این روزها که سهم‌های بزرگ و عمده بازار مانند فلزات اساسی، خودرویی‌ها و بانکی‌ها خریداران بیشتری دارند و صف سهم‌های کوچک مانند بیمه در حال خالی شدن از خریدار است، شاخص کل توانست از همان ابتدا رشد داشته باشد و تا پایان معاملات بیش از 33 هزار واحد رشد بالا برود. شاخص هم‌وزن هم امروز جریان همگرا با وضعیت شاخص کل داشت و این شاخص هم با رشد 0.63 درصدی سبز شد.

شاخص فلزات اساسی طی معاملات روز جاری حال خوبی را تجربه کرد و توانست با رشد قابل توجهی که داشت، به یکی از برترین صنایع امروز بازار سرمایه باشد. این شاخص امروز در 15 دقیقه ابتدایی معاملات، نزدیک 24 هزار واحد رشد کرد و پس از آن با شیبی ملایم به روند صعودی خود ادامه داد تا اینکه در پایان معاملات، ارتفاع خود را در مجموع حدود 30 هزار واحد افزایش داد.

روی هم رفته، شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، یکم بهمن)، 33 هزار و 230 واحد رشد کرد و به یک میلیون و 183 هزار و 948 واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز با افزایش 2 هزار و 706 واحدی، در ارتفاع 433 هزار و 129 واحدی قرار گرفت و شاخص فلزات اساسی در پایان معاملات رکورد صعود 29 هزار و 488 واحدی را به جای گذاشت و رقم 793 هزار و 228 واحد را نشان داد.

امروز نمادهای «دانا»، «کاما»، «بترانس»، «ولپارس»، «سیتا»، «ثامید» و «غزر» فهرست پرتراکنش‌ترین نمادهای روز بازار را به جای گذاشتند و در نهایت مشخص شد که نمادهای «فارس»، «فولاد»، «فملی»، «شستا»، «کگل»، «کچاد» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص کل داشتند تا به این ترتیب، چهارشنبه‌ای سبز برای بورس رقم بخورد.

در معاملات روز جاری، نمادهای فولادی بازار هم اکثرا سبزپوش بودند. در میان نمادهای فولادی بورس، «کچاد»، «کگل»، «فجر»، «فخوز»، «فولاد» و «فولاژ» بیشترین رشد قیمت را داشتند، اما نماد «فنورد» فروش فشار بالایی را تجربه کرد و دچار افت شدیدی شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors