جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پرچم سبز حمایت، بالای سر بازار سرمایه/ رشد فلزات اساسی پس از رفتن اسماعیلی

بازار سرمایه امروز با حمایت از سهم‌های بزرگ موجود در این بازار رشد کرد و فلزات اساسی هم یک روز پس از استعفای معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، به سمت رشد هدایت شدند.

به گزارش فولادبان؛ بازار سرمایه در آخرین روز اولین ماه زمستان، پس از افت شدید در ابتدای معاملات، مورد حمایت واقع شد و دوباره روی ریل صعودی قرار گرفت. بر اساس گفته‌های کارشناسان این بازار، واگرایی دو نماگر اصلی بازار نشان دهنده این است که بازار سرمایه امروز مورد حمایت دولت قرار گرفته است، چراکه شاخص کل با رشد سهم‌های بزرگ بازار همراه بوده است، اما حجم معاملات به اندازه‌ای نبوده است که بتواند افتادگی شاخص کل در روز گذشته را جبران کند. با این حال، سهامداران حقوقی هم با خرید سهم‌های بزرگ روی کف قیمت‌ها توانستند با یک تیر دو هدف را بزنند.

شاخص کل امروز در حالی که در ابتدای معاملات، حدود 18 هزار واحد ریزش داشت، اما با مورد حمایت قرار گرفتن از سوی سهامداران حقوقی، دوباره روی ریل صعودی قرار گرفت و همین 18 هزار واحد را جبران کرد و بسیاری از سهم‌های بازار تحت تأثیر این حمایت رشد کردند و شاخص بالا آمد، البته تا جایی که فاصله زیادی از نقطه دیروز خود نگیرد.

شاخص کل هم‌وزن، امروز با جریانی بر خلاف جهت شاخص کل حرکت کرد. این شاخص از ابتدای معاملات، در مسیری نزولی قرار داشت و نشان می‌داد که سهامداران خرد بیشتر فروشنده بودند تا خریدار. شاخص کل هم‌وزن، تا انتهای معاملات امروز 6 هزار و 462 واحد کاهش یافت و به 430 هزار و 420 واحد رسید.

شاخص فلزات اساسی هم که معاملات خود را با حالت منفی آغاز کرده بود، بیش از 20 هزار واحد سقوط را با شیبی تند پشت سر گذاشت و بعد از این بود که حدود هزار واحد را با شیبی ملایم و آرام طی کرد و بعد از آن 14 هزار واحد رشد را پشت سر گذاشت و ادامه مسیر خود را با شیبی ملایم طی کرد تا اینکه در پایان معاملات بیش از 9 هزار واحد رشد کند.

به طور کلی، امروز در لحظه بسته شدن معاملات (12:30 سه‌شنبه 30 دی)، شاخص کل 385 واحد رشد کرد و به یک میلیون و 150 هزار و 610 واحد رسید، اما شاخص کل هم‌وزن با افت 6 هزار و 462 واحدی روی رقم 430 هزار و 420 واحد ایستاد. شاخص فلزات اساسی هم با رشد 9 هزار و 351 واحدی، رقم 763 هزار و 681 واحد را نشان داد.

امروز نمادهای «شستا»، «فملی»، «خساپا»، «وتجارت»، «برکت»، «شتران» و «ثبهساز» بیشترین تراکنش را در بازار سرمایه داشتند و در کنار آن سهام «فارس»، بیشترین تأثیر منفی را روی بازار گذاشت. در این میان، اما نمادهای «فولاد»، «کگل»، «شستا»، «کچاد»، «خودرو» و «فخوز» بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص کل داشتند.

در روز حمایتی بازار، نمادهای فولادی هم سبز بودند و هم سرخ؛ امروز نمادهای «فجر»، «فخوز»، «فولاد» و «کاوه» در گروه فلزات اساسی بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند و در گروه کانه‌های فلزی هم دو نماد «کگل» و «کچاد» رشد قیمت را تجربه کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors