جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سرمای شدید دلیل قطعی برق فولادسازان بوده است/ اجازه مصرف بیشتر، در شرایط پایداری داده می‌شود

سخنگوی صنعت برق ضمن تاکید بر این نکته که تشدید سرما در روزهای اخیر، عامل اصلی کاهش فشار یا قطعی برق واحدهای فولادی بوده است، عنوان کرد: به واحدهایی که در این روزها برقشان محدود شده است، فرصت استفاده بیشتر از برق در شرایط عادی داده خواهد شد.

به گزارش فولادبان؛ بیش از یک ماه است که کارخانجات مختلف زنجیره فولاد از تولیدکنندگان محصولات معدنی گرفته تا فولادسازان و نوردکاران با مشکل کاهش شدید فشار برق و گاز دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ این مشکل البته در دو هفته گذشته تشدید شده است، به نحوی که بسیاری از کارخانجات در این مدت با قطع کامل برق یا گاز روبه‌رو بوده‌اند و فعالیتشان به طور کامل متوقف شده است و سایر کارخانجات فولادی نیز حداکثر با 50 درصد ظرفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

البته مشکل کاهش فشار گاز مصرفی در سراسر کشور و در نتیجه افت میزان تولید برق توسط نیروگاه‌ها در یکی دو ماه گذشته تمام صنایع کشور را درگیر کرده است و حتی خاموشی‌های گسترده‌ای را نیز در مناطق مسکونی شهرهای مختلف شاهد بوده‌ایم؛ اما نکته اصلی اینجاست که در همین ایامی که صنایع تولیدی کشور ما با مشکلات شدید تامین انرژی مواجه شده‌اند، قیمت محصولات معدنی بخصوص انواع محصولات فولادی در بازارهای جهانی با شیب تندی رو به رشد گذاشته و به نوعی این مشکلات، موجب از دست رفتن فرصت مناسب فراهم‌شده برای صادرات فولاد و دیگر محصولات معدنی ایران شده است.

نکته دیگر این است که در چند روز گذشته برخی تولیدکنندگان محصولات فولادی در گفت‌وگو با فولادبان، از قطع ناگهانی برق واحدهای تولیدی خود بدون اطلاع قبلی و با قید اطلاع ثانوی به شدت گلایه کرده و تاکید داشته‌اند که این مساله زیان‌های مالی فراوانی را بر آنها تحمیل خواهد کرد. در این میان اما سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با فولادبان ضمن تاکید بر این نکته که با برخی واحدهای فولادی به منظور قطعی برق هماهنگی انجام شده بود، بی‌اطلاعی برخی دیگر را ناشی از یک ایراد دانست که باید برطرف شود.

مصطفی رجبی مشهدی در ادامه به خبرنگار ما گفت: با توجه به پیش‌بینی‌ها هواشناسی، به نظر می‌رسد در روزهای پایانی این هفته و اوایل بهمن، شاهد شدید کاهش دما باشیم که در این صورت مصرف بخش خانگی و بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد و در نتیجه به منظور پایداری شبکه، باید برق بخش دیگری از واحدهای تولیدی را نیز محدود کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش شدت سرما سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها را محدود کرده است، ادامه داد: اکنون اولویت ما برای برق‌رسانی بیمارستان‌ها و بخش خانگی است و بخش‌های دیگر با محدودیت نوبتی برق مواجه می‌شوند که این موضوع هم ادامه‌دار نیست و به محض برطرف شدن مشکل به حالت عادی برمی‌گردیم.

سخنگوی صنعت برق در پایان تاکید کرد: این امکان برای واحدهایی که برقشان طی روزهای گذشته محدود و قطع شده بود وجود دارد که طی روزهای عادی و ثابت شدن شرایط پایداری برق، بتوانند مصرف بیشتری داشته باشند.

گفتنی است؛ فولادبان در روزهای آینده موضوع کاهش شدید فشار و قطعی گاز و برق واحدهای فولادی و راهکار رفع هرچه سریعتر این معضل را از مسئولان مربوطه در دولت و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors