جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 دی 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش شدید حاشیه سود میلگرد در چین مانع افزایش قیمت سنگ آهن می‌شود

حاشیه سود تولید میلگرد در چین از ابتدای ژانویه به شدت کم شده که این مساله ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و کندی فعالیت‌های ساخت‌وساز بوده است.

به گزارش فولادبان و به نقل از S&P Global Platts؛ در حالی که چین زمستان نسبتا سردی را تجربه می‌کند و کارگران مهاجر پیش از تعطیلات سال جدید چینی، به شهرهای خود برمی‌گردند، به نظر می‌رسد قیمت میلگرد تحت فشار بیشتری قرار گرفته است.

این امر می‌تواند مقداری مقاومت در برابر افزایش قیمت سنگ آهن ایجاد کند، زیرا تولیدکنندگان محصولات فولادی بلند قادر نخواهند بود هزینه‌های بیشتری را در زمانی که فعالیت ساخت‌وساز در شمال چین کاهش یافته است، تحمل کنند.

بر اساس اطلاعات S&P Global Platts، حاشیه سود میلگرد در ۸ ژانویه به ۲٫۵۵ دلار در هر تن کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از آگوست ۲۰۱۹ است. در آگوست ۲۰۱۹، پس از وقوع یک حادثه سد در برزیل، قیمت سنگ آهن افزایش یافت و حاشیه سود میلگرد منفی شد.

داده‌های Platts نشان می‌دهد که قیمت سنگ آهن وارداتی به چین از سپتامبر ۲۰۱۱ به بالاترین سطح خود رسیده است و در ۸ ژانویه به ۱۷۱٫۷۵ دلار در تن CFR بنادر چین رسیده است؛ در حالی که در ابتدای ماه نوامبر قیمت سنگ آهن ۱۱۹٫۰۵ دلار در هر تن بود.

این در حالی است که قیمت میلگرد در پکن در ۸ ژانویه، ۴۳۲۵ یوآن در هر تن (۶۶۷ دلار) بود که در مقایسه با ۳۸۴۵ یوآن در ۲ نوامبر افزایش محسوسی نشان می‌دهد، اما این افزایش قیمت، نسبت به رشد قیمت سنگ آهن در همین مدت، بسیار کمتر بوده است.

موسسه S&P Global Platts تخمین می‌زند که تولید میلگرد تقریبا ۲۰ درصد از تولید فولاد چین را تشکیل می‌دهد. همچنین به طور کلی، تولیدکنندگان میلگرد در جنوب چین کمتر تحت تأثیر هوای سرد قرار گرفته‌اند و می‌توانند حاشیه سود نسبتا قوی‌تری را در مقایسه با تولیدکنندگان شمالی به دست آورند.

یکی از منابع مطلع در کارخانه‌های تولید میلگرد در جنوب چین گفت که سود فعلی شرکت در حدود ۲۰۰ یوآن در هر تن (۳۰ دلار در هر تن) است، اما او بیم آن را داشت که با توجه به افزایش هزینه‌های مواد اولیه، این نرخ سود، پایدار نباشد.

همچنین قیمت زغال‌سنگ کک‌شو در چین به شدت افزایش یافته است که علت عمده آن ممنوعیت واردات زغال‌سنگ از استرالیا است.

منابع مطلع گفته‌ا‌ند که سرمای شدید زمستانی در شمال چین و شیوع اخیر موارد ابتلا به کرونا در منطقه هبی، تقاضا و فروش مربوط به فولاد را نیز محدود می‌کند. با این حال، حاشیه سود تولید کویل نورد گرم در چین به دلیل بهبود وضعیت بخش تولید در ماه دسامبر به ۸۵٫۳۱ دلار در هر تن رسید که رقم مطلوبی است.

اما دولت چین سفته‌بازی در بخش املاک این کشور را سخت‌تر کرده است و جمع‌آوری پول را برای توسعه‌دهندگان مسکن دشوارتر کرده است. این سناریو، همراه با کندی فعالیت ساخت‌وساز به دلیل سردی آب‌وهوا، احتمالا بر قیمت میلگرد سنگینی می‌کند و درنهایت، فشار سنگینی را بر قیمت سنگ آهن وارد خواهد کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors