در جلسه تصویب تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه چه گذشت؟/ نقش حساس مژگان نامداری در فولاد مبارکه

امروز یکی از دستور کارهای جلسه صحن علنی مجلس، رای‌گیری درباره طرح تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان بود و این طرح با 198 رای موافق، 28 رای مخالف و 8  رای ممتنع تصویب و به مسیر اجرا فرستاده شد.

به گزارش فولادبان؛ پیش از رای‌گیری درباره طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف، حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی، عضو هیات رئیسه و از طراحان اصلی این طرح پشت تریبون رفت و در ابتدا با به دست گرفتن قرآن مجید به کتاب آسمانی قسم یاد کرد که در این طرح هیچ‌گونه نفع شخصی متوجه او و طراحان نیست.

موسوی لارگانی در ادامه اظهار داشت: فساد در فولاد مبارکه به صورت برنامه‌ریزی‌شده جریان داشته است و در شرکتی که بخشی از سهام آن متعلق به مردم مستضعف دارای سهام عدالت است، مدیرعامل 80 میلیون دریافتی ماهانه دارد که 30 میلیون تومان از آن را به صورت حقوق و 50 میلیون تومان ا به صورت پاداش دریافت می‌کند. این رقم‌ها از کجا آمده است؟

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به نقش یک زن در مدیریت فولاد مبارکه ادامه داد: یک خانم مجرد به اسم مژگان نامداری در این شرکت هست که هر جایی که عظیمیان مسئولیت داشته، با او رفته و امروز مشاور مدیر عامل مبارکه است؛ عایدی این خانم از قراردادهای مبارکه یک منزل در منطقه سعادت‌آباد تهران است. این خانم به چه دلیلی 35 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند؟ اطلاعاتی وجود دارد در این‌باره که قراردادهای میلیاردی برای کارهای رسانه‌ای با خواهر مژگان نامداری بسته شده و مدیرعامل برای این که هیات مدیره را بازی ندهد، به صورت 7 میلیارد 7 میلیارد تومان این قرارداد را تمدید می‌کند و تا به حال 2 قسط 7 میلیارد تومانی پرداخت شده است.

موسوی لارگانی در ادامه با اشاره به امضای قرارداد بین فولاد مبارکه با همسر رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: یک قرارداد دیگری هم هست به عنوان کار تحقیقاتی با همسر آقای واعظی که در واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی مسئولیت دارد، بسته شده که رقم آن میلیاردی است و این سوال مطرح است که آیا هیچ مرکز تحقیقاتی دیگری نبوده است که با آن قرارداد بسته شود؟ از این قبیل قراردادها با آقای آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی هم بسته شده است.

لارگانی در پایان نطق خود تصریح کرد: مدیر عامل فولاد مبارکه نقش خانم آرزو آقامحمدی را روشن کند و این قراردادهایی که بسته‌شده را شفاف و واضح توضیح دهد. از قوه قضاییه خواستار ممنوع‌الخروجی عظیمیان هستیم، چراکه خانواده وی در خارج از کشور ساکن هستند و ممکن است از کشور فرار کند.

لازم به ذکر است که فولادبان در تلاش است تا پاسخ ابهامات مطرح‌شده از سوی نمایندگان مجلس را از مسئولان فولاد مبارکه اصفهان دریافت کند و در موضوع تحقیق و تفحص از این شرکت، موضعی را له یا علیه شخص یا گروهی اتخاذ نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *