جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش قیمت فولاد و سنگ آهن در معاملات آتی چین

امروز قیمت محصولات فولادی در معاملات آتی بورس‌های چین کاهش یافت. صبح دوشنبه در اوایل معاملات بورس‌های چین، قیمت فولاد ضدزنگ بیش از 4 درصد سقوط کرد، زیرا موجودی‌ها برای دومین هفته متوالی به علت کاهش تقاضای فصلی انباشته شده‌اند، ضمن آن که گسترش ویروس کرونا در چین هم بر بازار تأثیر منفی گذاشته است.

به گزارش فولادبان و به نقل از رویترز؛ داده‌های موسسه Mysteel نشان می‌دهد که از 7 ژانویه، ذخایر فلزات صنعتی برای دومین هفته متوالی افزایش یافت و 5 درصد نسبت به هفته قبل رشد کرد. موجودی‌های مربوط به مقاطع فولادی ساختمانی در این کشور هم 5 درصد جهش داشت.

در همین حال، چین 103 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را برای 10 ژانویه گزارش کرده که بیشترین افزایش روزانه طی پنج ماه گذشته است. استان هبی که مرکز فولادسازی چین است هم 82 مورد جدید ابتلا به کرونا داشت که باعث ایجاد نگرانی در تولید کارخانه‌های تولید فولاد شده است.

قیمت میلگرد در بورس فلزات شانگهای برای تحویل در ماه مه، در ابتدای معاملات دوشنبه 1درصد کاهش یافت و به 4427 یوآن (682.17 دلار) هر تن رسید. همچنین قیمت کویل نورد گرم با 1.6درصد کاهش به 4580 یوآن در هر تن رسید.

فولاد ضدزنگ در بورس شانگهای، برای تحویل در ماه مارس، با افت 3.3درصد به 14185 یوآن در هر تن سقوط کرد. قیمت مواد اولیه فولاد نیز در بورس‌های چین کاهش یافت. قیمت سنگ آهن در معاملات آتی بورس کالای دالیان با یک درصد کاهش به 1053 یوآن در هر تن و کک با کاهش 3 درصدی به 2870 یوآن رسید.

طبق گزارش Mysteel نرخ استفاده از ظرفیت در 163 کوره بلند در سرتاسر چین هفته گذشته به 83.3درصد کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از 10 آوریل 2019 است. در این میان اما قیمت معاملات نقدی سنگ آهن با عیار 62 درصد روز جمعه با یک دلار افزایش به 172.5 دلار در هر تن رسیده بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors