جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

روز پرتلاطم بورس خونین به پایان رسید/ فلزات اساسی روی دور سقوط

شاخص کل بازار سرمایه با افت‌وخیز فراوان امروز خود کارش را درمحدوده قرمز به پایان رساند و فلزات اساسی با اینکه روز خوبی را شروع کرده بودند، دوباره روی دور سقوط افتادند.

به گزارش فولادبان؛ بازار سرمایه روز پرتلاطمی را پشت سر گذاشت. روزی پر از امواج خروشان که کشتی بورس را با خود به بالا و پایین هدایت می‌کرد. به گفته کارشناسان، این روزها بازار سرمایه به دلیل ریسک‌های خارج از بازار افت‌وخیزهای زیادی را تجربه می‌کند، اما امروز اختلاف شدید دوباره شاخص کل و شاخص هم‌وزن نشان‌دهنده این بود که بازار بازهم به سهم‌های کوچک روی آورده است، در حالیکه رشد شستا هم نتوانست روی این بازار تأثیر چندانی بگذارد و جلوی سقوط شاخص کل را بگیرد.

امروز شاخص کل بورس در ابتدایی‌ترین دقایق معاملات رشد خوبی را از خود به جای گذاشت، اما رشد 6 هزار واحدی شاخص کل، چندان به پایدار نبود، چراکه این شاخص بعد از گذشت 15 دقیقه دوباره به سمت پایین حرکت کرد و با بیش از 4 هزار واحد افت کرد و معاملات بازار بالا و پایین زیادی را پشت سر گذاشت. با این حال، در نهایت بازار امروز هم منفی و با ریزش 5 هزار واحدی بسته شد.

شاخص کل هم‌وزن، امروز هم مانند هفته‌های گذشته خلاف جهت شاخص کل حرکت کرد. این شاخص در ابتدا توانست رشد خوبی را تجربه کند و به طور کلی هم امروز با رشد مواجه شد، اما در میانه مسیر خود، با افت‌های کوچکی هم همراه بود، اما در نهایت مثبت بسته شد و توانست 0.59 درصد رشد را تجربه کند.

در این میان، امروز شاخص کل از فلزات اساسی هم تأثیر مستقیم گرفت؛ چراکه نمادهای این گروه که در بتدای معاملات همه سبز بودند باعث بالا آمدن شاخص گروه خود شدند اما تا پایان معاملات، نتوانستند دوام بیاورند و امروز را با قرمز شدن تمام کردند، به گونه‌ای که شاخص فلزات اساسی 13 هزار واحد پایین‌تر آمد.

به طور کلی، در معاملات روز جاری در لحظه بسته شدن معاملات (12:30 دوشنبه 22 دی) شاخص کل 5 هزار و 328 واحد سقوط را تجربه کرد و به یک میلیون و 301 هزار و 292 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن اما 2 هزار و 739 واحد رشد کرد و روی ارتفاع 469 هزار و 391 واحد قرار گرفت و شاخص فلزات اساسی هم در پایان معاملات، با افت 13 هزار و 356 واحدی، رقم 892 هزار و 59 واحد را نشان داد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «شستا»، «فملی»، «خودرو»، «شتران»، «شپنا»، «خساپا» و «وتجارت»، بیشترین تراکنش را داشتند و همچنین نمادهای «فملی»، «خودرو»، «شپنا»، «فخوز» و «شتران» بیشترین تأثیر منفی و نمادهای «شستا» و «بترانس» بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص کل گذاشتند.

امروز با اینکه نمادهای فولادی با رشد قیمت سهام خود روز خود را آغاز کردند، در ادامه اکثرا روی دور سقوط قرار گرفتند و در این میان، نمادهای «فخوز»، «فولاژ»، «کاوه»، «فولاد» و «فاسمین» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. جالب این که تعیین ضریب 80 درصدی برای قیمت پایه شمش و تختال در معاملات فردای بورس کالا هم نتوانست جلوی ریزش شدید سهم‌های فولادی را بگیرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors