جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شفاف‌سازی؛ هدف اصلی تفحص از مبارکه

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شفاف‌سازی را هدف اصلی طرح تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه اصفهان عنوان کرد و گفت: این طرح قرار است این هفته در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد و اگر به تصویب نمایندگان برسد، وارد مرحله اجرایی خواهد شد. 

به گزارش فولادبان؛ از مهر امسال طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان مجددا از سوی 18 نفر از نمایندگان مجلس مطرح شد و این طرح از آبان ماه روی میز کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گرفت و در اواخر آذرماه نیز طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه به تصویب نمایندگان کمیسیون صنایع رسید و قرار شد در صورت تصویب در صحن علنی مجلس، فرآیند تحقیق و تفحص از این شرکت آغاز شود.

البته این طرح یک بار در سال ۹۷ نیز پیشنهاد شده بود، اما هیچ‌گاه به بررسی نهایی نرسید و این بار پرونده طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان با ارائه مدارکی از سوی ناصر موسوی لارگانی، عضو هیات رئیسه و کمیسیون اقتصادی و حسین میرزایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و البته جمع دیگری از نمایندگان خانه ملت مجددا باز شده است.

در طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان که در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد و براساس توئیت اخیر موسوی لارگانی قرار است به‌زودی و به صورت خارج از نوبت برای آن در صحن علنی مجلس رای‌گیری شود، مسائلی از جمله سوء مدیریت، رانتی که از جیب سهامداران این شرکت به جیب تعداد معدودی افراد ریخته می‌شود و همچنین انعقاد قراردادهای مشکوک خرید و توسعه از سوی نمایندگان طراح این طرح مورد تاکید قرار گرفته است.

علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و از جمله نمایندگان امضاکننده طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان درباره آخرین وضعیت این طرح در مجلس به خبرنگار فولادبان گفت: این طرح که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصویب شده، قرار است این هفته در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد و در این صحن به رأی‌گیری گذاشته می‌شود و اگر به تصویب نمایندگان برسد، وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی افزود: طرح تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شرکت فولاد  مبارکه به منظور شفاف‌سازی و جلوگیری از تخلفات احتمالی در این شرکت در آینده است.

نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: در روزهای اخیر اسناد جدیدی درباره فولاد مبارکه اصفهان به دست ما رسیده است و با توجه به این که احتمالا طرح تحقیق و تفحص فولاد مبارکه این هفته در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد، در حال بررسی اسناد جدید هستیم.

سلیمی به سوال خبرنگار فولادبان مبنی بر اینکه این اسناد له یا علیه فولاد مبارکه اصفهان است و مشخصا مربوط به وقوع چه تخلفاتی در فولاد مبارکه می‌شود، پاسخ صریحی نداد، اما تاکید کرد که تمام تلاش نمایندگان مجلس شفاف‌سازی فعالیت‌های این شرکت صنعتی است.

گفتنی است؛ امروز نشست خبری حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه در اصفهان برگزار شد و فولادبان در روزهای آتی جزئیات مباحث منتشرشده در این نشست را اطلاع‌رسانی خواهد کرد. رسانه ما همچنین در تلاش است تا پاسخ ابهامات مطرح‌شده از سوی نمایندگان مجلس در ماجرای طرح تحقیق و تفحص را از مدیران محترم این مجموعه بزرگ فولادی کشور دریافت کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors