لغو مصوبه ۷۰ درصدی نرخ CIS صحت ندارد

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: لغو مصوبه کاهش ۱۰ درصدی ضریب اثرگذاری نرخ پایه محصولات صادراتی CIS از ۸۰ درصد به ۷۰ درصد صحت ندارد و تا کنون ابلاغیه جدیدی در این زمینه صادر نشده است.

به گزارش فولادبان؛ داریوش اسماعیلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن 24 با تاکید بر این که هنوز چیزی درباره لغو مصوبه کاهش ضریب نرخ محصولات صادراتی منطقه CIS نشنیده است، گفت: وزارت صمت مصمم به اجرای این مصوبه است و موضوع فولاد از این پس با قدرت از طریق مجلس پیگیری می‌شود.

همچنین آن‌طور که رسانه رسمی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گزارش داده است ظاهرا وزارت صمت به طور غیررسمی تیک خوردن مجوز محموله‌های صادراتی فولادسازان بزرگ در سامانه گمرک را به عرضه شمش و محصولات فولادی در هفته جاری بر اساس ضریب 70 درصد نرخ جهانی مشروط کرده است.

براساس گزارش سایت چیلان، وزارت صمت از فولادسازان بزرگ خواسته در عرضه‌های هفته جاری بورس کالا، به طور داوطلبانه قیمت پایه محصولات خود را بر اساس ضریب 70 درصد نرخ CIS (البته در هفته منتهی به عرضه) کاهش دهند. در این صورت وزارت صمت نیز در حل مساله تیک محموله های صادراتی فولادسازان همکاری خواهد کرد.

در مجموع به نظر می‌رسد که فعلا دعواها بر سر کاهش یا عدم کاهش 10 درصدی ضریب نرخ محصولات صادراتی منطقه CIS در بورس کالا به اوج رسیده است و براین اساس باید صبر کرد و دید ترازوی اختلافات اخیر وزارت صمت با بورس کالا و فولادسازان در نهایت به سود کدام طرف خم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *