جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

عدم تأثیر تحریم‌های جدید ایالات متحده بر صادرات شمش فولاد ایران

ایالات متحده از تحریم‌های بیشتر علیه تولیدکنندگان فولاد ایران و سایر محصولات فلزی در کنار نمایندگی‌های فروش یک شرکت هلدینگ فلزات و معادن ایرانی خبر داده است، اما همچنان قیمت فولاد صادراتی ایران در هفته اخیر افزایشی بود و منابع ایرانی گفته‌اند تجارت فولاد این کشور بدون مشکل ادامه دارد.

به گزارش فولادبان و به نقل از متال بولتن؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) روز سه‌شنبه 5 ژانویه تحریم‌هایی را علیه یک تأمین‌کننده الکترود گرافیتی مستقر در چین، یکی از عناصر اصلی در تولید فولاد و همچنین 12 تولیدکننده ایرانی فولاد و سایر محصولات فلزات و سه نماینده فروش مستقر در خارج از کشور یک شرکت بزرگ هلدینگ فلزات و معادن ایران وضع کرد.

شرکت‌هایی که تحریم‌های جدید آمریکا علیه آنها اعمال شده است، عبارت اند از شرکت Kaifeng Pingmei New Carbon Materials Technology Technology (KFCC)، مجتمع فولاد پاسارگاد ایران، مجتمع فولاد گیلان، شرکت مادرتخصصی (هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و چندین شرکت تابعه آن، شرکت فولاد خزر، مجتمع فولاد ویان، مجتمع فولاد روهینا جنوب، شرکت نورد فولاد صنعتی و ساختمانی یزد، مجتمع فولاد البرز غرب، مجتمع صنعتی اسفراین، مجتمع صنعت فولاد بناب، کارخانه سیرجان ایرانیان و شرکت فولاد زرند ایرانیان.

ایران در حال حاضر تحت تحریم‌های اقتصادی است که ایالات متحده در سال 2018 در دولت ترامپ دوباره اعمال کرد. یک منبع ایرانی به Fastmarkets گفت: این تحریم‌ها می‌تواند صادرات فولاد را کمی دشوار کند. با این حال، ما تجربه داریم که چگونه این مانع را برطرف کنیم.

سایر فعالان بازار که با آنها تماس گرفته شده نیز معتقدند تجارت فولاد ایران ادامه خواهد داشت. در هفته اخیر هیچ صادرات محصولات فولادی نیمه‌تمام از ایران صورت نگرفته است؛ اما انتظار می‌رود مناقصه‌های جدید شمش و تختال در هفته آینده نهایی شود.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای شمش‌های فولادی صادرات ایران، در روز چهارشنبه 6 ژانویه 570 تا 575 دلار، فوب بنادر ایران، به ازای هر تن بود که از 555 دلار در هر تن در 30 دسامبر، اندکی افزایش داشت. قیمت شمش ایران برای حمل و نقل اواخر فوریه هم 570 تا 580 دلار در هر تن فوب بود.

آخرین معامله با قیمت 555 دلار در هر تن فوب برای حمل و نقل در اواسط فوریه هفته گذشته انجام شد. ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای فولاد تختال صادراتی ایران، 632 تا 650 دلار، فوب بنادر ایران، در هر تن در روز چهارشنبه بود، در حالی که در 30 دسامبر 615 تا 623 دلار در هر تن بود. در طول هفته معاملات جدیدی شنیده نشده است، اما تختال ایرانی برای حمل و نقل اوایل ماه مارس، هفته آینده مناقصه خواهد شد. منابع بازار گفتند تولیدکنندگان، تختال را هفته گذشته برای حمل و نقل در ماه فوریه 632 دلار در هر تن فوب فروختند و اکنون 650 دلار در هر تن فوب را هدف قرار داده‌اند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors