جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تأثیر واکسن کرونا بر بازار فولاد آسیا

اخبار مربوط به توزیع و استفاده از واکسن‌های ویروس کرونا در سراسر جهان باعث افزایش امیدواری‌ها در اقتصاد آسیا شده است، به طوری که به نظر می‌رسد بازارهای فولاد در این منطقه در سال 2021 وضعیت مطلوبی داشته باشند.

به گزارش فولادبان و به نقل از متال بولتن؛ استفاده بالینی از واکسن ویروس کرونا و رشد تولید چین دو کلید موفقیت بازار فولاد آسیا در سال 2021 خواهد بود.

واکسیناسیون در کشورهایی مانند ایالات متحده و امارات متحده عربی آغاز شده است، در حالی که سنگاپور، اندونزی و هند قصد دارند پس از تأیید واکسن کرونا، واکسیناسیون سراسری را آغاز کنند. این در حالی است که تولیدکنندگان، نرخ کارآیی بیش از 86 درصد را برای این واکسن‌ها اعلام کرده‌اند.

یک تاجر مستقر در شانگهای در این باره گفت: آغاز واکسیناسیون برای کل بازار فولاد مفید است، زیرا فعالان بیشتری در بازار نسبت به تحولات و روند قیمت خوش‌بین خواهند شد.

در 10 دسامبر پس از آن که خبر تأیید واکسن چین برای استفاده در امارات متحده عربی منتشر شد، ارزیابی روزانه Fastmarkets از قیمت کویل نورد گرم، تحویل داخلی چین شرقی، از افزایش 80 تا 100 یوآنی (12 تا 15 دلاری) در هر تن حکایت داشت تا قیمت این محصول اصلی فولاد به بالاترین سطح 9 سال اخیر یعنی 4،450 تا 4،460 یوآن در هر تن برسد.

یک تحلیلگر صنعت فولاد در چین در این باره بیان کرد: اگر واکسن‌ها به طور گسترده استفاده شوند، بخش‌های دارای کارگر فراوان مانند صنایع تولیدی مجدداً فعالیت خود را از سر می‌گیرند که باعث افزایش تقاضا برای محصولات فولادی می‌شود.

با این حال، متخصصان پزشکی هشدار داده‌اند که واکسن‌ها ویروس کرونا را به طور کامل یا در مدت‌زمان کوتاه ریشه‌کن نخواهند کرد، بنابراین اقدامات پیشگیرانه حتی پس از واکسیناسیون نیز ضروری است.

یک تاجر لوله فولادی در سنگاپور هم عنوان کرد: به نظر می‌رسد سال 2021 به دلیل اخبار مربوط به واکسن، سال استارت تولید باشد. اگر واکسن‌ها رواج پیدا کنند و اعتماد به بازار برگردد، تولید افزایش می‌یابد و تقاضای خریداران پایین‌دستی بیشتر خواهد شد.

با این حال اگرچه واکسیناسیون تا حدی از فضای روانی بازار فولاد چین حمایت می‌کند، اما هنوز هم تنها مهمترین دلیل نیست بلکه فعالیت‌های تولیدی در بخش‌های خودرو، لوازم خانگی و زیرساخت‌ها در پنج سال آینده پشتیبانی مالی بیشتری خواهند شد و این عامل مهمی در رشد صنعت فولاد در سال 2021 خواهد بود.

چهاردهمین برنامه پنج‌ساله توسعه چین برای سال‌های 2021 تا 2025 با رویکرد توسعه دوگانه در حال انجام آن است و پیش‌بینی می‌شود موجب افزایش تقاضای داخلی کالاهایی مانند لوازم خانگی شود.

یک موسسه تحقیقاتی صنعت انتظار دارد که ارزش تولید لوازم خانگی چین در سال 2021 به 486.8 میلیارد یوآن برسد که 9.8 درصد از 443.3 میلیارد یوآن برای سال 2020 بیشتر است. بر اساس اطلاعیه منتشرشده توسط وزارت دارایی چین، 37.6 میلیارد یوآن یارانه برای حمایت از تولید خودروهای جدید برقی در سال 2021 استفاده خواهد شد. یک مرکز تحقیقاتی صنعت خودرو پیش‌بینی می‌کند 1.25 میلیون خودروی برقی در سال 2020 و 2 میلیون دستگاه در سال 2021 تولید شود.

اما بخش ساخت‌وساز در چین با سیاست‌های دولت با هدف جلوگیری از افزایش قیمت مسکن و جلوگیری از سفته‌بازی در بخش املاک با موانع بیشتری روبرو است. به عنوان مثال، شرکت‌های مسکن برای دریافت اعتبار کافی از بانک‌ها باید نسبت بدهی خود را به بیش از 70 درصد کاهش دهند.

به همین دلیل، کویل نورد گرم، حاشیه سود بالاتری از میلگرد خواهد داشت، زیرا رشد بخش تولید قوی‌تر از بخش ساخت‌وساز است که سبب تقویت تقاضا برای فولاد تخت به عنوان ماده اولیه اصلی بخش تولید می‌شود.

شاخص مدیران خرید چین به مدت 9 ماه متوالی در بالای 50 واحد یعنی وضعیت مطلوب رشد باقی‌مانده که نشان‌دهنده رشد مداوم در صنعت و تولید این کشور از ماه مارس است.

امروزه، تولیدکنندگان کویل نورد سرد (ماده اولیه اصلی لوازم خانگی) از حاشیه سود بیش از 600 یوآن در هر تن بهره‌مند می‌شوند.

چین به دلیل اقامت بیشتر مردم در منازل در طی همه‌گیری ویروس کرونا لوازم خانگی بیشتری را صادر کرده است.

از آنجا که چین موفق شده است شیوع ویروس کرونا را خیلی زودتر از سایر کشورها کنترل کند، تقاضای لوازم الکترونیکی مانند لوازم خانگی در حال افزایش است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors