جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دمیده شدن نفس سبز در بورس/ فلزات اساسی هم‌مسیر با بورس حرکت می‌کنند

معاملات امروز بازار سرمایه به گونه‌ای رقم خورد که شاخص کل بورس بعد از چند روز افت‌های سنگین، یک نفس تازه گرفت و فلزات اساسی هم با این روند هم‌مسیر شدند تا چیزی را از دست ندهند.

به گزارش فولادبان؛ بازار سرمایه پس از افت متوالی در سه روز کاری خود، امروز بالاخره نفسی تازه کرد. کارشناسان این بازار پیش‌بینی می‌کردند که بورس این هفته هم مانند هفته گذشته یک روند متعادل و شاید رو به پایین را بگذراند و شاید برخی روزها شاهد رشد و برخی روزها هم شاهد افت شاخص باشد.

امروز اما روزی بود که بورس با برخورد به نقطه یک میلیون و 345 هزار واحدی، مورد حمایت سهامداران حقوقی قرار گرفت و دوباره وارد منطقه سبز شد تا نفسی سبز در این بازار دمیده شود. با این حال، بازار سهام این روزها تحت تأثیر خروج نقدینگی و همچنین فشار فروش سهامداران حقیقی قرار گرفته که این اتفاق هم در اثر شایعات منتشرشده در فضای مجازی علیه کشور و همچنین مداخلات مستقیم قیمتی دولت در بورس و زیان سهامداران از این بابت است.

در معاملات روز جاری بازار سرمایه، شاخص کل این بازار با فشار فروش ثبت شده سهم‌ها در روزهای گذشته کار خود را آغاز کرد و در ابتدای معاملات افت بیش از 8 هزار واحدی را داشت، اما با وجود حمایت‌های حقوقی‌ها، دوباره شاخص کل حرکت رو به بالای خود را آغاز کرد و تا مرز یک میلیون و 358 هزار واحدی را بدون مشکل و با شیبی تند طی کرد. اما از این لحظه به بعد تعادل بر بازار حاکم شد و نوسان بورس در مدارهای مثبت و منفی باعث شد تا این شاخص در زمان بسته شدن معاملات، روز سبزی را با رشد خفیف هزار و 325 واحد پشت سر بگذارد.

امروز، شاخص کل هم‌وزن نیز درست حرکاتی شبیه به نماگر اصلی بازار داشت به گونه‌ای که ابتدا با افت خود دل سهامداران شرکت‌های کوچک را خالی کرد، اما حمایت حقوقی‌ها از سهم‌های موجود در گروه‌های خودرویی و پالایشی و همچنین فلزی کمک کرد تا این شاخص به سمت جهت مثبت حرکت کند و رشدی خفیف در آن ایجاد شود. این شاخص امروز در پایان معاملات 0.12 درصد رشد را تجربه کرد. شاخص فلزات اساسی هم با اینکه اکثر فولادی‌ها را قرمزرنگ دید، اما کاملا با شاخص کل هم‌مسیر بود و در نهایت به 958 هزار و 301 واحد رسید.

روی هم رفته، شاخص کل بازار سرمایه در زمان بسته شدن معاملات (12:30 یکشنبه 14 دی) رشد هزار و 325 واحدی را تجربه کرد تا به یک میلیون و 355 هزار و 472 واحد برسد. شاخص کل هم‌وزن 540 واحد بالاتر از روز گذشته آمد و در ارتفاع 455 هزار و 710 واحدی قرار گرفت و شاخص فلزات اساسی هم 2 هزار و 905 واحد رشد کرد و رقم 958 هزار و 325 واحد را نشان داد.

نمادهای پرتلاطم و پرتراکنش امروز «گروه دارویی برکت»، «سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی»، «پالایش نفت اصفهان»، «ایران خودرو»، «لیزینگ پارسیان»، «سایپا» و «گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو» بودند و در کل معاملات، نمادهای «سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی» و «پالایش نفت اصفهان» بیشترین تأثیر منفی و نمادهای «پتروشیمی نوری»، «نفت و گار پتروشیمی تأمین»، «بانک پارسیان»، «گروه مپنا» و «صنایع ملی مس ایران» بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص داشتند.

در معاملات روز جاری نمادهای فولادی راه‌راه سبز و قرمز به تن داشتند، به گونه‌ای که نمادهای «فپتا»، «فجر»، «فخوز»، «فنورد» و «کالسیمین» رشد و «فولاد»، «فولاژ»، «کاوه»، «کویر» و «فخاس» افت قیمت را تجربه کردند. در این میان نماد فرابورسی «ذوب» هم دچار افت قیمت ملایمی شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors