جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 دی 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

 صادرات قراضه آهن ایالات متحده در سال 2021 به چین وابسته است

صادرکنندگان قراضه آهن در ساحل غربی ایالات متحده آمریکا انتظار دارند که بازار قدرتمند فعلی تا اوایل سال 2021 ادامه داشته باشد. در بلندمدت هم صادرات قراضه آهن آمریکا تحت تأثیر افزایش ظرفیت تولید فولاد با کوره بلند در آسیا و احتمال واردات قراضه آهن توسط چین از ایالات متحده قرار خواهد داشت.

به گزارش فولادبان و به نقل از  Argus Media، از اواسط ماه اکتبر، قیمت محموله‌های کانتینری قراضه آهنی در ساحل غربی ایالات متحده با افزایش مداوم هفتگی روبه‌رو بوده است. قیمت هر تن قراضه آهن HMS 1/2 80:20 در هفته منتهی به 28 دسامبر به بالاترین سطح ثبت شده توسط آرگوس از مارس 2013 یعنی 410 دلار رسید. تحت تأثیر بازار قوی قراضه ژاپن و افزایش موج قیمت قراضه آهنی و فولاد ترکیه، انتظار می‌رود که بازارهای قراضه آهنی آسیا تا اوایل سال 2021 قدرت خود را حفظ کنند.

همچنین بازگشت قریب‌الوقوع چین به عنوان بازار واردات آهن قراضه پس از ممنوعیت واردات آن در سال 2018، نگرش‌های صعودی شرکت‌کنندگان در بازار ساحل غربی ایالات متحده را به دنبال داشت.

یک تاجر ساحل غربی ایالات متحده گفت: چین مطمئناً می‌تواند تأثیرگذار باشد، ما قبلاً در مورد سایر فلزات و فروش کاغذ بازیافتی، آن را دیده‌ایم.

در حال حاضر مشخص نیست که چین کدام نوع قراضه را برای واردات قابل قبول می‌داند، اما انتظار می‌رود که گریدهای پر بازده مانند P&S و بوشلینگ را وارد کند و تمایلی به واردات قراضه آهن HMS 1/2 80:20 که پرمعامله‌ترین قراضه آهن است، نداشته باشد.

شرکت بازیافت کننده جهانی قراضه Sims ماه گذشته اظهار داشت که واردات قراضه آهن توسط چین می‌تواند منجر به فشردگی کوتاه‌مدت در بازار قراضه شود. چین در برنامه توسعه پنج‌ساله بعدی خود افزایش مصرف قراضه را برای حمایت از ساخت فولاد برای اهداف سریع شهرنشینی مدنظر قرار داده است.

تحلیلگران می‌گویند مسائل لجستیکی باعث تأخیر در حمل و نقل قراضه آهنی شده و عرضه محدود نیز باعث افزایش قیمت قراضه از اواخر پاییز و اوایل زمستان می‌شود.

هنوز هم، برخی از فعالان بازار اعتقاد دارند که افزایش ظرفیت فولادسازی در آسیا می‌تواند افزایش قیمت قراضه و فولاد را کاهش دهد. چندین تأسیسات تولیدی شرکت نیپون ژاپن مجدداً راه‌اندازی شده و یا قرار است تا اواخر ژانویه 2021 راه‌اندازی شود، در حالی که فولادساز ویتنامی Hoa Phat نیز کوره بلند خود را در اوایل سال 2021 راه‌اندازی خواهد کرد.

فعالان بازار خاطرنشان کردند که افزایش تولید کوره بلند نه تنها مازاد فولاد را ایجاد می‌کند بلکه تولید بیلت اضافی را به دنبال دارد که می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های قراضه شود. برخی از کارخانه‌های تایوان از هفته منتهی به 11 دسامبر در حال بررسی این گزینه بودند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors