جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 10 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برنامه وزارت صمت برای جذب سرمایه‌گذار به معادن بلوکه‌شده

مشاور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح جزئیات دستورالعمل تازه مقام عالی این وزارتخانه برای فعال‌سازی معادن تصریح کرد: وزارت صمت با توجه به رشد کشور در فعالیت‌های معدنی، تلاش می‌کنیم معادن بلوکه‌شده در سامانه کاداستر را آزاد و با جذب سرمایه‌گذار فعال کنیم.

به گزارش فولادبان؛ دو روز پیش بود که داریوش اسماعیلی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل مقام عالی این وزارتخانه برای ایجاد خط مشی واحد در فعال‌سازی معادن و محدوده‌های معدنی غیرفعال را به رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت 31 استان، اداره‌کل جنوب کرمان و همیچنین مناطق آزاد ماکو، ارس و قشم ابلاغ کرد. ما نیز در همین راستا، به مشاور معاون معدنی وزارت صمت مراجعه کردیم تا برایمان از جزئیات این ابلاغیه بگوید.

مهدی حمیدی در این‌باره به خبرنگار فولادبان گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وحدت رویه در فعال‌سازی معادن و محدوده‌های معدنی غیرفعال دستورالعمل ویژه‌ای را به رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت 31 استان، اداره‌کل جنوب کرمان و همچنین مناطق آزاد ماکو، ارس و قشم ابلاغ کرده است که براساس آن به متولیان تمام محدوده‌های بلوکه شده در سامانه کاداستر سه ماه فرصت داده می‌شود تا افرادی که معدن بلوکه‌شده به نامشان ثبت‌شده است، مجوزهای لازم را اخذ کنند که این مجوزها و اقدامات شامل معرفی مختصات مناطق امیدبخش شناسایی‌شده برای دریافت پروانه‌های اکتشاف مواد معدنی خواهد بود.

وی افزود: طبق مصوبه تیرماه شورای عالی معادن، ما با ساماندهی استان‌ها به چهار منطقه، تلاش می‌کنیم در چهار مرحله محدوده‌های بلوکه‌شده در کاداستر را آزادسازی کنیم که مرحله اول در 23 دی، مرحله دوم سی‌ام دی،  مرحله سوم 6 بهمن و مرحله چهارم 12 بهمن اجرا خواهد شد که با احتساب جنوب کرمان و مناطق آزاد، شامل 33 استان خواهد شد که در هر مرحله، آزادسازی معادن هشت استان انجام خواهد شد.

حمیدی تصریح کرد: در هر مرحله، از راس ساعت ده صبح روز پس از آزادسازی هر یک از پهنه‌های معدنی در سامانه کاداستر، متقاضیان چه حقیقی و چه حقوقی البته به شرط این که دارای صلاحیت فنی مالی باشند، می‌توانند ثبت محدوده را در سامانه انجام دهند و ما هم این پهنه‌های معدنی را که تعداد آنها حدود 15 هزار پهنه پیش‌بینی می‌شود، به نتیجه نهایی برسانیم.

حمیدی هدف از آزادسازی و فعال‌سازی محدوده‌های معدنی را که از مدت‌ها قبل بلوکه شده‌اند، توسعه فعالیت‌های معدنی دانست و اظهار داشت: با توجه به رشد کشور در فعالیت‌های معدنی، در تلاش هستیم که بتوانیم معادنی را که هم بلوکه شده بودند و هم در پهنه‌ها قرار داشتند، علاوه بر آزادسازی، با جذب سرمایه‌گذار فعال کنیم و حرکت مثبتی در حوزه معادن داشته باشیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors