جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

گرانی پروفیل؛ نتیجه قابل پیش‌بینی معاملات امروز ورق/ بازار مقاطع فعلا مشغول استراحت است

بازار مقاطع طویل فولادی فعلا در کانال میلگرد حدودا 13 هزار تومانی استراحت می‌کند، اما با توجه به احتمال رشد شدید قیمت پایه میلگرد در معاملات هفته آتی بورس کالا بر اثر المان‌های بازار جهانی، به نظر می‌رسد این استراحت بسیار کوتاه باشد و همین روزها شاهد گُر گرفتن دوباره آتش گرانی در بازار آزاد آهن باشیم. در این میان البته معاملات بورس کالا از همین امروز بازار لوله و پروفیل را آتش زده است.

به گزارش فولادبان؛ امروز در شرایطی که بازار ارز روی ریل ثبات نسبی حرکت می‌کند و آخرین رصد ما از وضعیت این بازار، کاهش 100 تومانی نرخ دلار نقدی و رسیدن آن به رقم 25 هزار و 700 تومان و ثابت ماندن قیمت فروش اسکناس دلار صرافی ملی نسبت به دیروز روی نرخ 25 هزار و 740 تومان است، بازار آزاد مقاطع طویل هم فعلا در آرامشی نسبی به سر می‌برد، اما آتش معاملات بورسی به جان بازار لوله و پروفیل افتاده است.

18 هزار و 408؛ این نرخ میانگین موزون پایانی ورق گرم B و C فولاد مبارکه اصفهان در معاملات امروز بورس کالا با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است. دو هفته پیش، فردای آن روز که ورق گرم 17 هزار و 100 تومانی مبارکه در بورس معامله شد، نرخ ورق گرم این کارخانه که حتی یک گرم از آن توسط عوامل این شرکت در بازار آزاد توزیع نمی‌شود، در بازار آزاد از 23 هزار تومان بالا زد. حالا هم 25 هزار تومانی شدن ورق سیاه مبارکه در بازار آزاد و سیاه شدن بازار لوله و پروفیل با رسیدن نرخ‌های آن به کانال 25 تا 26 هزار تومان دور از انتظار نیست.

سیاه البته روزگار مصرف‌کننده نهایی که قرار است تولید ملی را بالاتر از نرخ‌های صادراتی منطقه CIS از حاشیه بازار جمع کند، وگرنه پروفیل‌ساز که از حاشیه سود خود هیچ‌گاه دست نمی‌کشد و همین امروز هم بسیاری از آنها کرکره را پایین کشیده‌اند و با وجود داشتن جنس در انبارهایشان، فروش را به روز بعد و با قیمت گران‌تر موکول کرده‌اند؛ یادمان هست که دیروز معاون معدنی وزیر صمت گفت که نمی‌توان مواد اولیه را با 50 درصد قیمت جهانی خرید و فولاد را بالای قیمت جهانی فروخت؛ فعلا که خوب توانسته‌اند آقای اسماعیلی.

امروز اما بازار مقاطع طویل فولادی فعلا آرام است و قیمت میلگرد در مرز کمی بالاتر از 13 هزار تومان استراحت می‌کند، برخی فعالان آهن البته به ما گفته‌اند که با توجه به رشد قیمت محصولات جهانی و احتمال بالا زدن نرخ پایه میلگرد در معاملات هفته آینده بورس کالا از مرز 14 هزار و 200 تومان، این استراحت یکی دو روزی بیشتر طول نخواهد کشید و مقاومت خریداران که بشکند، قیمت میلگرد در بازار آزاد به ارتفاع 14 هزار تومان هم جهش خواهد کرد؛ وای به روز خریداران وقتی فاجعه میلگرد 15 هزار تومانی که از همین حالا هم حرفش در میان فعالان بازار است، تحقق یابد.

هم‌اکنون (14:30 دوشنبه 8 دی) براساس نرخ‌های اعلام‌شده از سوی نوردکاران فولادی، شاهد رشد 20 تا 200 و بعضا 400 تومانی برخی انواع میلگرد آجدار در بازار آزاد هستیم و البته تعداد زیادی از شرکت‌های این حوزه قیمت محصولاتشان را فعلا نسبت به روز گذشته ثابت نگه داشته‌اند. آخرین برآورد ما از محدوده قیمتی میلگرد 14 آجدار نیز در حدود 12 هزار و 800 تا 13  هزار و 565 تومان است و البته متوسط نرخ میلگرد 14 آجدار نیز در حدود 13 هزار و 150 تومان برآرود می‌شود.

امروز همچنین بیشتر تولیدکنندگان محصولات حوزه نبشی و ناودانی یا قیمت نرخ‌هایشان را نسبت به روز گذشته ثابت نگه داشته‌اند و البته بعضا افزایش و کاهش 100- تا 100+ نیز در میان برخی سایزهای این محصولات مشاهده می‌شود. در روز جاری قیمت بیشتر انواع تیرآهن نیز ثابت مانده است و شنیده‌های ما از بنگاه‌های اصفهان از کاهش 20 تا 30 و افزایش 30 تا 50 هزار تومانی سایزهای پرمصرف تیرآهن‌های ذوبی حکایت دارد.

امروز در میان آشفتگی بازار محصولات حوزه لوله و پروفیل، بسیاری از تولیدکنندگان از اعلام دقیق قیمت روزانه خودداری کرده‌اند و در میان نرخ‌های اعلام‌شده نیز شاهد افزایش 300 تا بعضا 1000 تومانی نرخ بیشتر محصولات پرمصرف این حوزه هستیم و پروفیل با ضخامت 2 در بازار آزاد در محدوده 22 هزار و 500 تا 23 هزار و 800 تومان برآورد می‌شود؛ گرچه به نظر می‌رسد فردا و پس‌فردا قیمت این محصولات گران‌تر از این هم بشود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors