جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فساد سنگین برخی افراد؛ علت حمایت نمایندگان از طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه/ طراحان این طرح ضدانقلاب نیستند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن انتقاد از هجمه‌هایی که علیه برخی نمایندگان مجلس آغاز شده است، تصریح کرد: برخی نمایندگان مطرح و سرشناس کمیسیون اقتصادی و سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس از طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان حمایت کرده‌اند و نمی‌توان این نمایندگان را متصل به خارجی‌ها و ضدانقلاب دانست. علت حمایت این نمایندگان از طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، فساد سنگینی برخی افرادی است که در این شرکت دستی بر آتش دارند.

به گزارش فولادبان؛ بیش از دو ماه است که موضوع طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان بعد از دو سال مجددا از سوی 18 نفر از نمایندگان مجلس یازدهم مطرح شده و در هفته گذشته نیز این طرح به تصویب کمیسیون صنایع و معادن مجلس رسید و قرار شد اگر موضوع در صحن علنی نیز به تصویب برسد، فرآیند اجرای این طرح از سوی نمایندگان مجلس آغاز شود.

آن‌طور هم که رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند، قرار است در این طرح مسائلی از جمله بررسی دلایل کاهش حجم صادرات، عملکرد مالی، برخی انتصابات خلاف قانون، افزایش هزینه‌های تولید، احتمال توزیع رانت و انعقاد قراردادهای پرابهام، احتمال پرداخت حقوق‌های نجومی و برخی مداخلات متعدد مدیریت در فرآیند خرید در مجتمع فولاد مبارکه و کلیه شرکت‌های زیر مجموعه آن بررسی شود.

در این میان اما برخی دیگر از رسانه‌های داخلی و فعالان صنعت فولاد چند روزی است که انتقادات شدیدی را علیه این نمایندگان مطرح کرده‌اند و معتقدند این تحقیق و تفحص در شرایط فعلی به صنعت فولاد آسیب می‌زند؛ حتی کار به جایی رسیده است که این رسانه‌ها طرفداران طرح تحقیق و تفحص را متصل به ضدانقلاب و کارزارهای خارجی فشار حداکثری علیه اقتصاد ایران معرفی کرده‌اند.

در این میان اما حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس که از جمله نمایندگان پیگیر طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان است، در گفت‌وگو با فولادبان در واکنش به این انتقادات گفت: برخی نمایندگان مطرح و سرشناس کمیسیون اقتصادی و سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس از این طرح حمایت کرده‌اند و نمی‌توان این نمایندگان را متصل به خارجی‌ها و ضدانقلاب دانست.

وی افزود: علت حمایت این نمایندگان از طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، فساد سنگین برخی افرادی است که در این شرکت دستی بر آتش دارند و از رانت مسئولیتشان، مبالغ زیادی سوءاستفاده مالی کسب می‌کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: برخی قراردادهایی در فولاد مبارکه اصفهان امضا شده، موجب شده است که بخش عظیمی از پول بیت‌المال به تاراج برود و نمایندگان مجلس با استفاده از حدود  قانونی خود تلاش دارند مانع سوء استفاده این افراد شوند.

لارگانی البته تاکید کرد: طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان در انتظار بررسی در صحن علنی مجلس است، البته هنوز زمان بررسی هنوز مشخص نیست و حتی قابل پیش‌بینی نیست که چه زمانی این طرح در دستور کار قرار می‌گیرد، ولی با توجه به اینکه طرح تحقیق و تفحص باید با فوریت انجام شود، امیدواریم این طرح هرچه سریعتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

گفتنی است؛ فولادبان در روزهای آینده ابعاد مختلف و نقاط مثبت و منفی این طرح را از دیدگاه اعضای مختلف زنجیره فولاد و کارشناسان این صنعت پیگیری خواهد کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors