جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سهم‌های کوچک حافظ بورس شدند/ فلزات اساسی بدتر از روز گذشته

امروز شاخص کل بازار سرمایه بیشتر به لطف سهم‌های کوچک این بازار رشد کرد و این برخی شرکت‌های بزرگ و فولادی‌ها بودند که تأثیر منفی روی شاخص کل داشتند.

به گزارش فولادبان؛ معاملات روز جاری بازار سرمایه به گونه‌ای رقم خورد که شاخص کل بر خلاف افتی که روز گذشته داشت، بیشتر به لطف فشار صف خرید سهم‌های کوچک این بازار رشد کرد. به گفته کارشناسان، این روزها سهامداران فقط در حال دست به دست کردن سهم‌ها بین صنایع مختلف است و هیچ پول هوشمندی از خارج بازار به این بازار وارد نشده است.

در معاملات امروز با وجود این که ابتدا سهم‌های کوچکتر روند رو به رشدی را آغاز کردند، در ادامه معاملات صف خرید خودرویی‌ها و بانکی‌ها بالا آمد تا سهامداران امیدوارتر از گذشته به کار خود بپردازند.

امروز، شاخص کل بازار سرمایه در دقایق ابتدایی مانند روزهای گذشته با شیبی نسبتا تند شروع به سقوط کرد، اما با برخورد به کف یک میلیون و 433 هزار واحدی، دوباره شروع به بالا رفتن کرد و در انتهای معاملات رشد بیش از 8 هزار واحدی را در رکورد تاریخ 2 دی ثبت کرد.

در معاملات روز جاری، شاخص کل هم‌وزن از لحاظ درصدی دو برابر شاخص اصلی بازار رشد داشت، چراکه از ابتدای معاملات اول با شیبی تند و سپس با شیب ملایم صعود خود را حفظ کرد. به این ترتیب، امروز این شاخص 1.76 درصد صعود کرد و صنایع کوچک را دوباره برتر بازار نشان داد.

در این میان اما امروز شاخص فلزات اساسی حال و روز خوشی را تجربه نکرد. این شاخص بیش از شاخص‌های دیگر به بازار فشار آورد و سهم‌های فولادی هم پس از افت‌وخیز های داخل بازار، به کف رسیدند. شاخص فلزات اساسی امروز بیش از 8 هزار واحد ریزش داشت.

روی هم رفته، در لحظه بسته شدن معاملات (12:30 سه‌شنبه 2 دی) شاخص کل بورس 8 هزار و 496 واحد رشد کرد و به یک میلیون و 444 هزار و 889 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 7 هزار و 965 واحدی در ارتفاع 460 هزار و 388 واحدی قرار گرفت، اما شاخص فلزات اساسی 8 هزار و 264 واحد کاهش یافت و رقم یک میلیون و 66 هزار و 631 واحدی را نشان داد.

در روز سبز بورس، نمادهای «شپنا»، «شستا»، «خودرو»، «وتجارت»، «خساپا»، «سیتا» و فملی، در صف نمادهای پرتراکنش برتر بودند و در این میان، نمادهای «فارس»، «فملی» و «شستا» بیشترین تأثیر منفی و همچنین نمادهای «کگل»، «خودرو»، «اخابر» و «وپارس» بیشترین تأثیر مثبت را روی بورس داشتند.

در گروه فلزات اساسی، سهم‌های فولادی چندان روز خوبی نداشتند، چراکه بیشتر سهم‌های فولادی قرمز را برای لباس روز خود انتخاب کردند. در این میان، «فولاد خراسان»، «فولاد کاوه جنوب کیش» و «فولاد مبارکه اصفهان» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند اما برخی سهم‌های معدنی مانند «معدنی و صنعتی گل‌گهر» با رشد خوب قیمت سهام، در میان تأثیرگذاران بورس هم قرار گرفتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors