جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

طوفان در استرالیا و کاهش تولید برزیل، عامل رشد قیمت سنگ آهن در هفته‌های اخیر

افت تولید در برزیل و طوفان‌های گرمسیری استرالیا باعث کمبود سنگ آهن شده و همین مساله رشد بیش از 10 درصدی قیمت این ماده معدنی را در چین در زمان افزایش تقاضای فولاد در هفته‌های اخیر به همراه داشته است.

به گزارش فولادبان و به نقل از اسپوتنیک؛ شرکت برزیلی Vale، دومین تولیدکننده بزرگ سنگ آهن در جهان، پس از کاهش تولید خود در سال جاری میلادی، اخیرا پیش‌بینی‌هایش درباره میزان تولید سال آینده را نیز کاهش داده است.

در همین حال، طوفان‌های گرمسیری غرب استرالیا که 58 درصد صادرات سنگ معدن جهان را بر عهده دارد، درست هم‌زمان با افزایش تقاضای فولاد در چین رخ داده است تا وقوع این سه پدیده سبب رشد چشمگیر قیمت سنگ آهن در هفته‌های اخیر شود.

اریک هدبورگ، تحلیلگر ارشد موسسه CRU در گفت‌وگو با CNBC تصریح کرد که رشد مناسب اقتصاد چین و سرمایه‌گذاری سنگین این کشور در پروژه‌های زیرساختی منجر به تقاضای بیشتر برای فولاد شده است؛ اما هم‌زمان تولید سنگ آهن در برزیل کاهش یافته و مجموعه‌ای از طوفان‌ها غرب استرالیا را درگیر کرده است. طبق اعلام انجمن جهانی فولاد، این دو کشور 82 درصد از صادرات سنگ آهن جهان را در سال 2019 به خود اختصاص داده بودند.

صادرات سنگ آهن برزیل در ماه نوامبر به کمترین میزان شش ماه اخیر رسید، در حالی که شرکت برزیلی Vale، دومین تولیدکننده بزرگ جهان، اخیرا پیش‌بینی‌های عرضه خود را نیز کاهش داده است.

هدبورگ در این‌باره عنوان کرد: «ما شاهد تولید کمتر از انتظار سنگ آهن در برزیل خواهیم بود، بنابراین این روند تا سال 2021 ادامه خواهد داشت.»

این تحلیلگر پیش‌بینی کرد که تقاضای شدید برای فولاد در پروژه‌های ساختمانی و زیربنایی چین احتمالا ادامه خواهد داشت که همراه با رکود طولانی‌مدت در تولید سنگ آهن، قیمت‌ها را بالا نگه می‌دارد.

هدبورگ در ادامه اظهار داشت: «در هفته‌های اخیر طوفانی گرمسیری به ساحل استرالیا نزدیک شده و دو بندر بزرگ استرالیا اکنون تعطیل شده‌اند، این در حالی است که بیش از نیمی از ذخایر سنگ آهن جهان از این دو بندر صادر می‌شود.»

وی با بیان این که این طوفان‌ها در سه‌ماهه اول سال میلادی رایج است، تاکید کرد: «این اتفاقات نشانه آن است که می‌توانیم یک فصل پر از طوفان را در استرالیا شاهد باشیم.»

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors