جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استفاده از ظرفیت‌های بومی صنعت فولاد با سامانه جامع بومی‌سازی

مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو درباره فراخوان این سازمان پیرامون ثبت‌نام فعالان صنعت فولاد در سامانه جامع بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد توضیح داد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای اینکه سازندگان داخلی بتوانند نیازمندی‌های روز صنعت فولاد کشور را مشاهده کنند، فراخوانی را جهت ثبت‌نام شرکت‌های فولادی گوناگون در این سامانه منتشر کرده است تا روند بومی‌سازی تجهیزات صنایع فولادی با سرعتی بیشتری ادامه پیدا کند.

به گزارش فولادبان؛ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اخیرا طی فراخوانی از فعالان حوزه تولید و تامین تجهیزات و قطعات بخش معدن و صنایع معدنی برای ثبت نام در سامانه جامع بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد دعوت کرده است. براساس اعلام ایمیدرو، این سامانه با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی جامع در زمینه توانمندی‌ها و نیازمندی‌های بخش معدن و صنایع معدنی کشور و برقراری ارتباط موثر بین سازندگان و مصرف‌کنندگان راه‌اندازی شده است.

ایمیدرو همچنین اعلام کرده است که در این سامانه، مواردی همچون اطلاعات تامین‌کنندگان داخلی، قطعات بومی‌سازی شده و قطعات ارزبر مورد نیاز در فرایند تامین، اطلاعات سازنده، محل مصرف قطعات و تجهیزات و سایر اطلاعات مفید و کاربردی در زنجیره آهن و فولاد ثبت خواهد شد.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در همین راستا از همه سازندگان، تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان، شرکت‌های دانش بنیان، مراکز علمی، پژوهشی و فناوری برای پیوستن به شبکه بومی‌سازی بخش معدن و صنایع معدنی کشور دعوت کرده است. فعالان مذکور نیز می‌توانند با مراجعه به نشانی http://lrm.steeliran.org نسبت به ثبت اطلاعات توانمندی کالاها و خدمات خود اقدام کنند.

در همین راستا با مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت‌وگو کردیم تا توضیحات بیشتری درباره جزئیات راه‌اندازی این سامانه در اختیار ما بگذارد. حسن یونسیان نیز در این رابطه به فولادبان گفت: سال گذشته با همکاری شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون (ایریسا) سامانه‌ای را در انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران راه‌اندازی کردیم که در آن سازنده‌های داخلی محصولات فولادی می‌توانند اقلامی که توانایی تولیدش را دارند، ثبت کنند.

وی افزود: از سویی دیگر، شرکت‌های فولادی مثل فولاد خوزستان یا فولاد مبارکه اصفهان نیز می‌توانند در این سامانه تجهیزاتی را که باید بومی شود، ثبت کنند و خروجی این سامانه نیز تجهیزاتی است که اخیرا در کارخانجات فولادی مختلف بومی‌سازی شده است.

مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو درباره علت انتشار فراخوان جدید این سازمان برای ثبت‌نام تمام اعضای زنجیره فولاد در این سامانه نیز عنوان کرد: ما اخیرا برای اینکه سازندگان داخلی بتوانند نیازمندی‌های روز صنعت فولاد کشور را مشاهده کنند، فراخوانی را جهت ثبت‌نام شرکت‌های فولادی گوناگون در این سامانه منتشر کرده‌ایم تا روند بومی‌سازی تجهیزات صنایع فولادی با سرعتی بیشتری ادامه پیدا کند.

یونسیان درباره نحوه راه‌اندازی سامانه جامع بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد ایران نیز توضیح داد: ما برای راه‌اندازی این سامانه، آنچه را که مسئولان وزارت صمت و سازمان ایمیدرو خواسته بودند، به مدیران شرکت منتقل کردیم و آنها نیز این سامانه را به بهره‌برداری رسانده است. بنابراین نقش ایمیدرو در این میان، اعلام فراخوان برای حضور شرکت‌های سازنده و اتصال این تقاضاها به توان تولید داخلی است و به طور کلی ایمیدرو نقش کنترلی را در این سامانه به عهده دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors